مراحل طراحی اپلیکیشن

اگر میخواهید با مراحل طراحی اپلیکیشن آشنا بشید این مقاله رو بخونید.

۱- مرحله‌ی اول: هدف خود را تعریف کنید.
داشتن یک ایده‌ی جدید، نقطه‌ی شروع برای هر پروژه‌ی جدیدی محسوب می‌شود. قبل از این که وارد جزئیات شوید، باید به وضوح اهداف و ماموریت اصلی اپلیکیشن مورد نظر خود را تعریف کنید. این برنامه قرار است چه کاری انجام دهد؟ هسته‌ی کاربردی آن چیست؟ به حل چه مشکلاتی کمک می‌کند و یا قرار است چه قسمت هایی از زندگی افراد را بهبود ببخشد؟
تعریف یک هدف مشخص برای یک اپلیکیشن، می‌تواند به رسیدن شما به این هدف، سرعت ببخشد.

۲- مرحله‌ی دوم: شروع به طراحی کنید.
توسط طراحی‌ ترسیمی، شما می‌توانید پایه‌های کار خود را طرح‌ریزی کنید. در این مرحله، شما به صورت بصری ویژگی‌های اصلی اپلیکیشن خود رامشخص می‌کنید و ساختار و چیدمان اپلیکیشن خود را تخمین می‌زنید. ایجاد طرح ابتدایی برای اپلیکیشن شما، به همه‌ی افراد در تیم کمک می‌کند تا هدف اصلی ماموریت شما را درک کنند. این طرح‌ها باید به عنوان یک منبع برای مرحله‌ی بعدی این پروژه محسوب شوند.

۳- مرحله‌ی سوم: تحقیق
این تحقیق از ۴ هدف اصلی برخوردار است:مراحل طراحی اپلیکیشن

۱- کشف این مسئله که آیا اپلیکیشن‌های دیگری نیز در این زمینه وجود دارند که همین کار را انجام دهند.
۲- پیدا کردن طرح‌های الهام‌بخش برای اپلیکیشن مورد نظر شما.
۳- پیدا کردن اطلاعات در مورد نیازهای فنی اپلیکیشن مورد نظر شما.
۴- پیدا کردن راهی برای چگونگی بازاریابی و درآمدزایی برای اپلیکیشن مورد نظر شما.

ممکن است با خود فکر کنید که یک ایده‌ی انقلابی دارید، اما ممکن است امیدهای شما به سرعت نقش برآب شوند. بیش از یک میلیون برنامه برای اندروید و iOS وجود دارند، بنابراین انجام کاری که قبلا صورت نگرفته باشد تقریبا غیرممکن است. با این حال شما نباید به دلیل وجود افرادی که در همین زمینه فعالیت می‌کنند دلسرد شوید. لازم است که شما بر روی پروژه‌ی خود و محصول به دست آمده از آن متمرکز شوید. از ویژگی‌های کلیدی و اشتباهات رقبای خود درس بگیرید و همه‌ی افکار دیگری که در مورد آن‌ها دارید را کنار بگذارید.

مراحل طراحی اپلیکیشن, این مرحله، زمان مناسبی است تا جنبه‌های فنی در ارتباط با اپلیکیشن خود را مورد بررسی قرار دهید.

سعی کنید نیازمندی‌های خود را کشف کنید و تصویر واضحی نسبت به این مسئله کسب کنید که آیا ایده‌ی شما از نقطه نظر فنی امکان پذیر است یا خیر. در بیشتر موارد یک راه حل جایگزین نیز وجود دارد تا در یک مسیر کمی متفاوت از آن استفاده کنید.

 

این تحقیق تا بررسی محدودیت‌های قانونی مانند قانون کپی رایت و سوالات محرمانه بسط می‌یابد، و به شما درک کاملی از شرایط موجود را ارائه می‌دهد.

 

اگر شما در این صنعت از روابط مناسبی برخوردار هستید، نظر یک متخصص را در مورد ایده‌ی خود، از همان ابتدا جویا شوید.

دو نکته‌ی مهم دیگر، بازاریابی و کسب درآمد است. حال که شما از عملی شدن ایده‌ی خود مطمئن هستید، باید درباره‌ی راهبردهای عملی، به منظور معرفی اپلیکیشن خود به بازار فکر کنید.

موقعیت خود را تعیین کنید، بهتر است به خوبی بدانید که چگونه می‌توانید به کاربر مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید و چگونه می‌توانید او را وادار کنید که ارزش استفاده از برنامه‌ی شما را درک کند.

نکته‌ی مهم دیگر این است که مشخص کنید اپلیکیشن شما چگونه قرار است برای شما درآمدزایی کند.

آیا قرار است برای دانلود اپلیکیشن خود از کاربران پول بگیرید؟ یا آن را به صورت رایگان و در کنار نمایش تبلیغات در اختیار کاربران قرار می‌دهید؟ این حالت نیاز به یک پایگاه کاربری وسیع دارد. بنابراین به خوبی در مورد آن فکر کنید.

روش‌های بسیاری برای کسب درآمد از طریق یک اپلیکیشن وجود دارند و به شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید قصد دارید از چه مسیری استفاده کنید.

مرحله‌ی ۴- یک وایرفریم و استوری‌برد ایجاد کنید.
در این مرحله ایده‌ها و ویژگی‌های اپلیکیشن شما واضح‌تری خواهند شد. ایجاد وایرفریم در واقع فرآیند ایجاد یک الگو یا نمونه‌ی اولیه برای اپلیکیشن شما می‌باشد. شما می‌توانید ابزارهای نمونه‌سازی آنلاین بیشماری را پیدا کنید. پرطرفدارترین این ابزارها Balsamiq, Moqups و HotGloo هستند، که به شما اجازه می‌دهند نه تنها به درگ کردن و دراپ کردن تمامی placehorder ها و گرافیک‌ها در محل  درست بپردازید، بلکه می‌توانید قابلیت استفاده از دکمه را نیز فعال کنید تا بتوانید از طریق کلیک کردن در اپلیکیشن خود آن را بازنگری کنید.
زمانی که بر روی وایرفرم‌های خود کار می‌کنید باید به ایجاد یک استوری‌ برد برای اپلیکیشن خود نیز بپردازید. ایده‌ی اصلی این است که  یک نقشه راه ایجاد کنید تا به شما کمک کند رابطه‌ی بین هر یک از صفحات و چگونگی هدایت کاربران در زمان استفاده از اپلیکیشن را درک کنید. مراحل طراحی اپلیکیشن

مرحله‌ی ۵- Back End اپلیکیشن مورد نظر خود را تعریف کنید.
وایرفریم و استوری‌برد شما در حال حاضر به پایه‌های ساختاری مرحله‌ی نهایی اپلیکیشن شما تبدیل شده‌اند. از سرورها، دیاگرام داده‌ها و API های خود یک طرح بکشید. این یک منبع مفید برای توسعه‌دهندگان محسوب می‌شود و هرچه افراد بیشتری به پروژه شما بپیوندند، شما از یک دیاگرام واضح‌تر به منظور مطالعه‌ی آن توسط سایر افراد برخوردارید. وایرفریم‌ها و استوری‌بردهای خود را با توجه به محدودیت‌های فنی، اصلاح کنید .

مرحله‌ی ۶- نمونه آزمایشی خود را تست کنید.
به وایرفریم‌های خود بازگردید و از دوستان، خانواده، همکاران و متخصصان بخواهید تا به شما در بازبینی آن کمک کنند. به آن‌ها اجازه‌ی دسترسی به وایرفریم‌ها را بدهید و از آن‌ها بخواهید تا اپلیکیشن شما را امتحان کنند. از آن‎ها برای ارائه‌ی یک بازخورد صادقانه درخواست کنید و نقایص و لینک‌های مسدود را شناسایی کنید. در صورت امکان از آن‌ها بخواهید تا نمونه اولیه را در مقابل شما امتحان کنند. نحوه‌ی استفاده‌ی آن‌ها از برنامه را نظارت کنید، از عکس‌العمل‌های آن‌ها یادداشت‌برداری کنید و UI/UX خود را با آن‌ها تطبیق دهید.

هدف اصلی، عینیت دادن به مفهوم اپلیکیشن شما قبل از وارد شدن به فرآیند طراحی است! زمانی که شما طراحی را آغاز کردید، تغییر دادن این روند بسیار دشوارتر خواهد بود.

بنابراین هرچه نمونه اولیه شما از ابتدا واضح‌تر باشد، برای کار شما بهتر خواهد بود.

 

با یک اپلیکیشن میتوانید تحولی بزرگ در کسب و کار خود ایجاد کنید.

هزینه طراحی اپلیکیشن

 

 

مراحل طراحی اپلیکیشن

مراحل طراحی اپلیکیشن