چگونه می توان با یک سایت وردپرس به درآمد رسید؟

یکی از بیش‏ترین جست‌وجو‌ها در فضای وب این است که: چگونه کسب درآمد کنیم؟

اما وقتی شما بطور خاص عبارت: چگونه از وردپرس کسب درآمد کنیم را جست ‌و‌ جو می‌کنید، با بیش از ۱۱ میلیون نتیجه مواجه می‌شوید. براساس این تعداد می‌توان نتیجه گرفت واقعاً افراد از وبلاگ‌های خودشان کسب درآمد می‌کنند. (مخصوصاً اگر جزو نتایج برتر گوگل باشند) حالا سوال مهم‌‏تر این است، که افراد چگونه با نوشتن مقاله درباره نحوه کسب درآمد، به درآمد می‌رسند؟ آنها از طریق نوشتن مطلب وبلاگی کسب درآمد می‌کنند… البته که نویسندگان از راه‌های خاصی برای افزایش ورودی و کسب درآمد از بلاگ در وردپرس استفاده می‌کنند، که ما تعداد زیادی از این موارد را در ادامه با شما به اشتراک می‏گذاریم.

 

کسب درآمد از سایت خبری در وردپرس

حالا برای رسیدن به نتیجه خوب، ما این مقاله را به سه قسمت تقسیم می‏کنیم: چگونه از بلاگ کسب درآمد کنیم؟ چگونه از طریق فروش محصولات و سرویس‌ها به درآمد برسیم و در نهایت چطور با استفاده از وبلاگ خود، کسب‌ و‌ کار ایجاد کنیم؟

۱- لینک‌های ارجاعی

شاید راحت‌ترین روش برای به دست آوردن مقداری پول از وبلاگ یا کسب درآمد از بلاگ در وردپرس، لینک‌های ارجاعی باشند. به این صورت که شما قسمتی از مقاله خود شامل متن یا تصویر را به سایت دیگری لینک می‌دهید. اگر بازدید کننده از طریق لینک شما به سایت هدف، هدایت شود و خرید انجام دهد، شما نیز درصدی از فروش را سهم خودتان می‌کنید. می‌توانید با صاحبان سایت مورد نظر صحبت کرده و قرارداد ببندید… البته در حال حاضر، بیشتر سایت‌های ارائه کننده محصول، قسمتی برای همکاری در فروش دارند.

 

۲ -دریافت تبلیغات

راه دیگر برای کسب درآمد از بلاگ در وردپرس، ارائه جایگاه‌های تبلیغاتی در وبلاگ شما است. شما هم می‌توانید بطور مستقیم، خودتان تبلیغات را ارائه دهید… همچنین می‌توانید با سپردن جایگاه تبلیغاتی خود به شرکت‌های ارائه دهنده تبلیغات، آن جایگاه را به فروش برسانید.

شما می‌توانید تبلیغ سایتی که با آن همکاری در فروش انجام می‌دهید را قرار دهید و به ازای هر خرید با لینک شما، مبلغی دریافت کنید… یا اینکه بدون توجه به کلیک، جایگاه تبلیغاتی را به فروش برسانید. این که شما هزینه ثابتی در ماه بابت تبلیغات در وبلاگ خود کسب کنید، نکته مثبتی است… اما باید توجه داشت که در صورت نداشتن بازخورد برای شخص تبلیغ دهنده، این مورد در ماه‌های آینده تمدید نخواهد شد.

۳- خبرنامه‌ها

خبرنامه‌ها یک روش دیگر و البته بسیار عالی برای کسب درآمد از بلاگ در وردپرس هستند. خبرنامه‌ها که می‌توانند شامل مطالب اخیر وبلاگ یا اخبار و… باشند نیز، مانند وبلاگ می‌توان در آن‌ها جایگاه‌های تبلیغاتی تعریف کرد و با فروش آن جایگاه‌ها به درآمد رسید. اما به این نکته توجه داشته باشید که سرویس خدمات بازاریابی ایمیلی شما، اجازه قرار دادن تبلیغات در محتوای ایمیل را به شما می‌دهد یا خیر.

۴ –پست‌‏های حمایت شونده و نقدها

شما همچنین می‌توانید برای مطلب خود یک اسپانسر پیدا کنید و مطلبی درباره محصول آن‌ها منتشر کنید و در عوض محصول آن‌ها را به رایگان دریافت یا هزینه‏‌ای برای مطلب نوشته شده دریافت کنید. به این نکته توجه داشته باشید که حتی اگر شرکت اسپانسر به شما مبلغ زیادی پیشنهاد کرد، این مطلب باید بررسی و نقد صادقانه محصول باشد و نه محتوای تبلیغاتی و غیر واقعی. همچنین شما می‌توانید از آن‌ها لینک همکاری در فروش دریافت کنید و در انتهای مقاله قرار دهید و علاوه بر هزینه محتوا، از فروش آن محصول هم درآمد کسب کنید. (البته این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که نکات مثبتی برای محصول در متن ذکر شده‌ باشد.)

چگونه می توان با یک سایت وردپرس به درآمد رسید؟

 ۵- ارائه محتوای مختص به افراد عضو در سایت یا خبرنامه

علاوه بر روش‌هایی که تاکنون برای شما ذکر کردیم، می‌‏توانید با ایجاد محتوای تخصصی برای اشخاصی که در خبرنامه یا سایت شما عضو هستند، کسب درآمد کنید. بطور مثال: سطوح کاربری با هزینه‏‌ها و مطالب متفاوت ایجاد کنید. یک مثال جهانی و بزرگ درباره این مطلب، سایت وال استریت ژورنال هست که قسمتی از مطالب را برای همه کاربران به نمایش می‌‏گذارد و برای دیدن مطلب به صورت کامل، باید عضو باشید.

البته به این نکته توجه نمایید که شما باید بروز رسانی خوب و منظمی در ازای دریافت وجه از کاربران ارائه دهید و همچنین امنیت سایت خود را جهت حفاظت از اطلاعات کاربران بالا ببرید.

۶ -فروش سایت

این موضوع شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی افرادی هستند که یک یا دو سال روی سایت کار می‌‏کنند و پس از محبوبیت آن سایت و به سود رسیدن، سایت یا حتی دامنه آن را با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسانند.

۷ -کیفیت محتوا

راحت‌‌ترین روش برای کمک به وبلاگ در دراز مدت، تولید محتوای با کیفیت بالا و مرتبط با وبلاگ است. همچنین توصیه می‏‌کنیم کپی رایت را رعایت کنید و در صورتی که از منبعی استفاده می‌کنید، آن منبع را ذکر کنید.

۸ -سئوی خوب

محتوای خوب پادشاهی می‌کند، اما همه چیز نیست. در کنار محتوای با کیفیت، شما باید از روش‌های سئو برای افزایش ترافیک از جانب موتور‌های جست و جو استفاده کنید.

۹ -تعامل با بازدید کننده

اگر بازدید کننده سایت شما تشویق به خرید از لینک‌های مشارکت در فروش شما نشده باشد، آن لینک‏‌ها بی‏‌اثر می‌مانند. شما باید با بازدید کننده تعامل ایجاد کنید و آن را تشویق به خرید و فعالیت در سایت کنید.

طراحی سایت خبری با وردپرس

 

اپلیکیشن خبری

چگونه می توان با یک سایت وردپرس به درآمد رسید؟

چگونه می توان با یک سایت وردپرس به درآمد رسید؟


شاید دوست داشته باشید بخوانید : اهمیت داشتن وب سایت