در سال ۲۰۱۰ اینستاگرام به عنوان اپلیکیشن به اشتراک‌گذاری عکس شروع به کار کرد و پس از آن در سال ۲۰۱۲ توسط فیسبوک خریداری شد و اما امروز به عنوان کمک کننده رشد کسب و کار و درآمد به حساب می‌آید. توسعه دهندگان این اپلیکیشن به طور مداوم به دنبال پرورش آن برای افراد بودند. همچنین اینستاگرام به اندازه ۱۰۰ میلیون کاربر را تنها بیش از دو ماه پس از اولین معرفی خود جذب کرد. حقایق و آمارهای اینستاگرام که در زیر ارائه شده در مورد اینکه چگونه و چرا این شرکت برای بازاریابان در این روزها و دوره مهم شده را شرح خواهد داد.

 

واقعیت ۱: اینستاگرام بالای ۵۰۰ میلیون کاربر فعال به طور روزانه دارد؛
آیا این را باور می‌کنید یا نه؛ افراد در واقع از اینستاگرام استفاده می‌کنند. چنانچه اگر استراتژی بازاریابی شبکه اجتماعی شما شامل اینستاگرام نیست، دوباره در مورد آن فکر کنید. ۵۰۰ میلیون مخاطبان زیادی است که جذب اینستاگرام شده‌اند و این تعداد به طور مداوم در حال افزایش است. علاقه مردم به اینستاگرام حیرت‌انگیز است، به راستی!
واقعیت ۲: کاربران تا به امروز بالای ۴۰ بیلیون عکس را به اشتراک گذاشته‌اند؛
۴۰ بیلیون عکس عدد کمی نیست. در سال ۲۰۱۶ چهار برابر بیشتر عکس به اشتراک گذاشته شده که این عدد نسبت به انسان‌های تمام سیاره‌ها بیشتر است. همانطور که همه می‌دانیم اینستاگرام توسط فیسبوک در سال ۲۰۱۲ خریده شد، که پس از آن آمارهای استفاده از آن بسیار زیاد شد. گزارش شده که افراد ۹۵ میلیون عکس و ویدئو را به طور متوسط در طی روز به اشتراک می‌گذارند. چنانچه نمی‌توانید این دورنمای اینستاگرام را به عنوان یک ابزار بازاریابی برای کسب و کار خود انکار کنید.
واقعیت ۳: ۸۰% از کاربران اینستاگرام خارج از ایالت متحده هستند؛
حتی اگر کسب و کار شما جهانی باشد، فقط دوباره عنوان بالا را بخوانید. این تنها در آمریکا نیست، ۸۰% از مخاطبان خارج از امریکا هستند. درآمد حاصل از تبلیغات در مقیاس جهانی است و به ناحیه خاصی محدود نمی‌شود. گفته شده که تا سال ۲۰۱۷، اینستاگرام ۲.۸۱ بیلیون دلار را از نظر درآمدهای تبلیغات موبایل در جهان به دست آورده است. این آمار تا به امروز سال ۲۰۱۷ است، اجازه دهید ببینیم چگونه همه چیز در پایان این سال ادامه خواهد یافت.
واقعیت ۴: ایالت متحده، ژاپن و برزیل سه کشوری هستند که بیشترین مشتری را دارند.
واقعیت ۵: سلفی‌ها در دنیای اینستاگرام غالب هستند؛
با توجه به آمار، هشتگ سلفی بیش از ۲۰۰% از ژانویه ۲۰۱۳ رشد یافت. اون حتی در بالای ۱۰۰ تگ اول اینستاگرام در گذشته لیست نشد. حالا بیبینید کجا ما قرار گرفتیم. ۵۷ میلیون عکس هشتگ selfie# و انواع آن را در اینستاگرام گذاشته‌اند.
واقعیت ۶: اینستاگرام توسط ۳۱% زنان امریکایی و ۲۴% مردان استفاده می‌شود؛
اینستاگرام محدود به جمعیت‌های خاصی نمی‌شود؛ اگرچه زنان علاقه بیشتری دارند که در اینستاگرام عکس‌ها و ویدئوها را لایک کنند، به اشتراک بگذارند و نیز پست بگذارند. این امر برای نوجوانان هم صادق است. همچنین حدود ۲۳% از دختران از ایسنتاگرام استفاده می‌کنند در حالیکه در پسران ۱۷% می‌باشد. بنابراین اگر محصول یا خدماتی داشته باشید که بخواهید آن را به دختران بفروشید ممکن است بخواهید اینستاگرام را برای رسیدن به مخاطب هدف خود امتحان کنید.
واقعیت ۷: کاربران اینستاگرام ۴.۲ بیلیون پست را هر روز لایک می‌کنند؛
برای برخی اینستاگرام شادترین مکان آنلاین است. بازاریابان بسیار مشتاق، اشخاصی هستند که برای لایک‌ها از جهات دیگر تمایل دارند پول پرداخت کنند و لایک‌هایی را به صورت رایگان در اینستاگرام به دست آورند. همانطور که عنوان را خواندید به طور متوسط ۴.۲ بیلیون پست را به طور روزانه لایک می‌کنند.
واقعیت ۸: No Filter در اصل گسترده‌ترین فیلتر در اینستاگرام است.
واقعیت ۹: بازاریابان B2C به طور قابل توجه بالاترین فعالیت را نسبت به بازاریابان B2B دارند؛
اگر چه بازارایابان B2B (Business to business: تجارت بین یک کسب و کار با کسب و کاری دیگر) نمی‌توانند مزایای اینستاگرام را برای کسب و کارشان به طور کامل نفی کنند اما وابستگی آنها کمتر است. در همین حال کسب و کارهای B2C (Business to consumer: تجارت بین یک کسب و کار و فرد مصرف کننده) بیشتر احتمال دارد با استفاده از اینستاگرام سود ببرند و فعالیت‌شان بر روی پلتفرم ۶ درصد بالاتر از همکارانشان بر اساس یک مطالعه می‌باشد. منظور این است که اگر یک مشتری یک عکس از کفش جدید بر روی صفحه اینستاگرام نایک را ببیند ممکن است ترغیب به خرید همان شود. انگیزه‌ای ممکن است در او ایجاد شود و این دقیقا مزایای اینستاگرام برای کسب و کارهای B2C است که کمک به افزایش فروش می‌کند.
واقعیت ۱۰: ۶۰% از برندهای برتر بر روی اینستاگرام از فیلتر یکجور (consistent) استفاده می‌کنند
اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد یک هویت برای برند آنلاین خود ایجاد کنید. برند شما شانس شناخته شدن آن بر روی اینترنت افزایش می‌یابد و این دقیقا آن چیزی است که برندهای برتر از طریق استفاده از اینستاگرام انجام می‌دهند.
واقعیت ۱۱: پروفایل اینستاگرام هنوز بیشترین دبنال کننده‌های نام کاربری بر روی پلتفرم را داراست.
واقعیت ۱۲: در زمان خرید اینستاگرام توسط فیسبوک، تنها ۱۳ کارمند داشت.
واقعیت ۱۳: ۷۰% از کاربران اینستاگرام آن را حداقل یکبار در روز چک می‌کنند.
واقعیت ۱۴: نایک بیشترین جستجوکننده را در اینستاگرام دارد.
واقعیت ۱۵: ۸۳% از پست‌ها شامل هشتگ می‌باشند.
واقعیت ۱۶: برندهای برتر ۴.۹ بار در هر هفته روی اینستاگرام پست می‌گذارند؛
نزدیک به ۵۰ برند وجود دارد که از شبکه‌ اجتماعی برای پیشنهادات خود استفاده می‌کنند و در بالا رتبه‌بندی می‌شوند. بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۶، ۱۱.۸ میلیون کاربر با ۲.۴۸۹ پست تعامل می‌کنند که توسط ۲۴۹ برند ایجاد شده و نتیجه گیری شد که ۵۰ تا از آنها برندهای پیشرو در جهان هستند. این برندها ۴.۹ بار به صورت هفتگی بر روی اینستاگرام پست می‌گذارند. چنانچه آلان می‌دانید که اگر بخواهید کسب و کار شما مورد توجه قرار گیرد به طور دوره‌ای زمان‌های بسیاری باید پست بگذارید.
به طور کلی آمار و واقعیت‌هایی که در بالا ذکر شد نشان می‌دهد اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی با سرعت زیادی در دنیا در حال رشد است و هر چه می‌گذرد بر محبوبیت آن افزوده می‌شود. همچنین امکاناتی مانند Booking که امکان فروش خدمات را به طور مستقیم در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد و نیز قابلیت Stories که ۱۰۰ میلیون کاربر به طور روزانه از این ویژگی استفاده می‌کنند از جمله موفقیت‌های دیگر برای این شبکه اجتماعی می‌باشند.