اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی

انتخاب کلمه کلیدی مناسب مهم‌ترین گام در SEO است زیرا تاثیر به‌سزایی در رتبه‌ٔ گوگل می‌گذارد. با این حال تحقیق و انتخاب کلمه کلیدی برای وب سایت باید از روی اصول انجام شود در غیراین صورت تاثیر منفی برروی رتبه وبسایت شما می‌گذارد .

برای یک فروشگاه اینترنتی و یا سایت سفارش آنلاین غذا هزاران رقیب وجود دارد، برای فروش بیشتر باید سئو عالی هم داشته باشید!

اشتباه در انتخاب کلمه کلیدی

اجتناب از اشتباه در انتخاب کلمه کلیدی در رتبه‌بندی گوگل و فروش خوب کمک خواهد کرد. (یادتان باشد رتبه‌بندی بهتر در موتور‌های جستجو با انتخاب مناسب کلمه‌کلیدی آغاز خواهد شد.)

۱- تحقیق و انتخاب نادرست کلمه کلیدی

انجام تحقیقات مناسب برای کلمات کلیدی می‌تواند یک فرایند سخت و وقت‌گیر باشد اما خروجی آن بسیار لذت‌بخش است. بنابراین برای انتخاب کلمه‌کلیدی کمی وقت بگذارید و کلمات‌کلیدی مختلف را با هم مقایسه کنید برای این‌کار می‌توانید از ابزارهای گوگل مانند گوگل ترندز ، گوگل ادورز و … استفاده کنید. همچنین شما باید بدانید که مخاطبان چه چیزی جستجو خواهند کرد و نسبت به آن کلمات کلیدی را ارائه دهید .

۲- استفاده از کلمات‌کلیدی سخت و غیرواقعی

قراردادن برخی کلمات‌کلیدی برای وبسایت‌های نوپا می‌تواند سخت و رقابتی و یا خیالی باشد، به طورکلی اگر در ابتدای مسیر کسب‌وکار آنلاین هستید رقابت با وبسایت‌های مشابه بسیار سخت است و ممکن است منجر به شکست شما شود! بنابراین جلوگیری از اشتباه در انتخاب کلمه کلیدی و استفاده از کلمات‌کلیدی ساده‌تر شانس شما را افزایش می‌دهد.

مثال…

به عنوان مثال، شما به تازگی یک وبلاگ تناسب‌ اندام راه‌اندازی کرده‌اید، در ابتدای کار انتخاب کلمه‌کلیدی (تناسب اندام) بسیار سخت است زیرا وبسایت‌های قدرتمندتر از شما وجود دارد، بنابراین می‌تواند از صفت‌ها و اصطلاحات ساده‌تر تناسب‌ اندام استفاده کنید مانند تناسب‌ اندام سالمندان ، ورزش برای کودکان و …
این روش در ابتدای کار به وبسایت شما در رتبه‌بندی کمک می‌کند.

۳- استفاده از کلمات‌کلیدی نامرتبط

 

کلمات‌کلیدی که شما استفاده می‌کنید باید مورد استفاده مشتریان و مرتبط با موضوع شما باشد، همیشه سعی کنید از زبان مشتریان و مخاطبان خود استفاده کنید، بنابراین اشتباه در انتخاب کلمه کلیدی نامرتبط و فاقد نیاز مشتری آسیب جدی به رتبه وبسایت می‌زند .

۴- بررسی اینکه آیا باید از یک یا چند کلمه‌کلیدی استفاده کنید

در بروزرسانی اخیر گوگل، قابلیت شناسایی کلمات‌کلیدی مرتبط افزایش پیدا کرده‌ است ولی این بررسی بی‌فایده است. مانند انتخاب (آموزش وردپرس) و (آموزش‌های وردپرس) که بی‌فایده است.

شما می‌توانید با استفاده از گوگل ترندز کلمات کلیدی مختلف را با هم بررسی کنید و بهترین را انتخاب کنید.

 

۵- انتخاب کلمات‌کلیدی بدون ترافیک

کلمات‌کلیدی که ترافیک کمی دارند هیچ تاثیری برروی وبسایت شما نمی‌گذارد ، به طورکلی سعی کنید از کلمات‌کلیدی منحصربفرد خود استفاده کنید. این موضوع بسیار مهم است و باعث اشتباه در انتخاب کلمه کلیدی می‌شود و باید از آن دوری کنید .

۶- فراموش کردن ارزیابی

ارزیابی کلمات‌کلیدی وبسایت را فراموش نکنید! ارزیابی کلمات‌کلیدی به شما در یافتن رقیبان، جلوگیری از اشتباه در انتخاب کلمه کلیدی و تحلیل seo بسیار کمک می‌کند. شما باید کلمات‌کلیدی خود را در گوگل ارزیابی کنید و ببینید که در چه جایگاهی قرار دارد برای این‌کار می‌توانید از ابزار گوگل آنالیتیکس و یا گوگل کنسول استفاده کنید .

 

اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی

اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی