تولبار الکسا

وب سایت الکسا یک آمارگیر بوده و بر اساس اطلاعاتی که از سایت های مختلف دریافت می کند ، آن ها را رتبه بندی می کند. یکی از عواملی که باعث می شود الکسا بتواند اطلاعات سایت را به درستی و با دقت کامل بررسی نماید ، نصب تولبار الکسا بر روی مرورگر است.

هرچه تعداد کاربران یک سایت که از تولبار استفاده می کنند بیشتر باشد ، باعث کاهش رتبه الکسا آن سایت می شوند.

هنگامی که کاربران سایت از این تولبار استفاده نمایند، الکسا به وسیله آن، اطلاعات ورودی و صفحات بازدید شده توسط این کاربران را با دقت بیشتری محاسبه کرده و همچین لینک ورودی آن ها به دست می آورد. این مسئله می تواند در کاهش رتبه الکسا سایت بسیار موثر باشد.

نکته دیگری که استفاده از تولبار را برای ما مفید می سازد این است که می توانید به سرعت و بدون نیاز به مراجعه به سایت الکسا، از رتبه، تعداد لینک، سایت های مشابه و سرعت سایت هایی که از آن ها دیدن میکنیم مطلع شویم.

با کلیک بر روی عنوان سایت موجود در تولبار نیز می توانیم صفحه الکسا مربوط به آن سایت ها را مشاهده کنیم.

البته در این میان نکته ای که باید مدنظر قرار دهید این است که الکسا تولبار خود را تنها برای مرورگرهای دسکتاپ گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس (که امکان نصب extension بر روی آن ها وجود دارد) ارائه نموده است.

نصب تولبار الکسا

نحوه نصب تولبار الکسا بر روی مرورگر

به منظور نصب افزونه بر روی مرورگر فایرفاکس به روش زیر عمل کنید:

۱- ابتدا وارد صفحه الکسا تولبار شده و بر روی دکمه Install Alexa Browser Extension کلیک نمایید. صفحه

۲- پس از آن صفحه ای حاوی قوانین و مقررات الکسا در مورد نصب تولبار را مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی دکمه Accept and Install ، مراحل نصب را ادامه دهید.

۳- حال یک پیغام برای شما نمایش داده می شود که از شما می پرسد آیا اجازه نصب تولبار بر روی مرورگر خود را می دهید یا خیر؟ با انتخاب گزینه Allow ، دانلود افزونه شروع می شود.

۴- در نهایت و پس از اتمام دانلود ، یک پیغام برای شما نمایش داده شده و اطلاعاتی در مورد دسترسی های این تولبار ارائه می دهد. با انتخاب گزینه Add و پس از آن OK، این افزونه به قسمت extension های مرورگر شما اضافه می شود.

 

در صورتی که بعد از نصب ، تولبار به بخش نوارابزار مرورگر شما اضافه نشد بایستی به روش زیر عمل کنید:

بر روی گزینه سه خط در بالا و سمت راست مرورگر کلیک کرده تا تنظیمات فایرفاکس برای شما نمایان شود. با انتخاب گزینه …Customize ، لیستی از امکانات مرورگر را مشاهده می کنید. با کلیک و درگ تولبار الکسا به بخش نوارابزار ، آن را به صفحه خود اضافه نموده و در نهایت بر روی دکمه Done در پایین صفحه به منظور تائید تغییرات کلیک کنید.

برای نصب بر روی گوگل کروم نیز مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- مانند حالت قبل ، ابتدا وارد صفحه الکسا تولبار (اینجا کلیک کنید) شده و بر روی دکمه Install Alexa Browser Extension کلیک نمایید.

۲- حال وارد صفحه وب استور گوگل می شوید که یک سایت مخصوص تمامی extension های نوشته شده برای مرورگر گوگل کروم می باشد. در این صفحه پنجره مربوط به تولبار الکسا برای شما باز شده است. با کلیک بر روی دکمه Add to Chrome ، تولبار را نصب نمایید.

۳- پس از آن پیغامی برای شما نمایان شده که از شما اجازه نصب افزونه را میخواهد. بر روی دکمه Add extension کلیک کنید.

۴- سپس دانلود تولبار شروع شده و به صورت خودکار به بخش نوارابزار مروگر افزوده می شود.

۵- با کلیک بر روی آیکن مربوط به تولبار ، وارد صفحه ای می شوید که برای فعالسازی آن از شما اجازه می خواهد. برای این کار کافیست روی گزینه Accept and Enable کلیک نمایید. در صورت لزوم نیز می توانید اطلاعات شخصی خود را در صفحه باز شده الکسا وارد نمایید و روی دکلمه submit کلیک کنید.

 


شاید بخواهید بدانید : چرا باید بریا هر کسب و کاری اپلیکیشن موبایل داشته باشیم