ابزار تحلیل سئو سایت

ابزار سئو چیست؟

این روزها در بازار ابزارهای متعدد سئوی رایگان وجود دارد که به طور مداوم باعث بهبود رتبه‌بندی، ترافیک و اعتبار شرکت‌ها می‌شوند. چنانچه ابزار سئو مجموعه‌ای از ابزارها و نرم‌افزار است که شعار اصلی آن ایجاد بهینه‌سازی موتور جستجو به طور کارآمدتر و مؤثرتر است. همه این ابزارهای سئو به نحوی قدرتمند هستند و مهمترین مورد آن است که ابزارهای ذکر شده در این مقاله رایگان می‌باشند. این ابزارهای جستجو ویژگی‌های مختلفی را ارائه می‌دهند از جمله بررسی کلمه‌کلیدی، بررسی بک‌لینک‌ها، رتبه صفحه و غیره که در ادامه به ویژگی‌های برخی از ابزارهای رایگان تحلیل سئو سایت اشاره می‌کنیم.

 

1- گوگل آنالیتیکز (Google Analytics)

ابزار گوگل آنالیتیکز با زندگی بازارهای آنلاین ادغام شده است؛ چنانچه به دلیل قابلیت‌های متعدد جهت ارائه اطلاعات وبسایت میان مدیران سایت‌ها محبوب شده است. شاید هیچ منبع داده‌ دیگری وجود ندارد که مانند گوگل آنالیتکز سازگار باشد که بتواند اطلاعاتی با کیفیت بالا و جزئی ارائه دهد. با استفاده از آن می‌توانیم همه داده‌های عملی و اساسی را در مورد بازدیدکنندگان سایت، تعداد، ترافیک و غیره از این منبع داده به دست آوریم. بنابراین این ابزار را می‌توان برای آمارگیری و بهینه‌سازی وبسایت به کار برد.

2- گوگل وبمستر تولز

این ابزار وبمستر ایده‌آل برای آنالیز وبسایت، هشدارها و گزارش‌های خطاست. تمرکز اصلی این ابزار مرتبط کردن با جستجو و بهینه‌سازی است. همچنین پیگیری لینک‌های ورودی و خروجی سایت بر روی سئوی وبسایت تأثیر زیادی می‌گذارد که می‌توان با استفاده از گوگل وبمستر تولز به راحتی آن را بررسی کرد.

ابزارهای ذکر شده در بالا برخی ابزارهای رایگان سئو هستند. با استفاده از ابزارهای معرفی شده می‌توان بیشترین بازدهی را از رصد کردن وضعیت کلمات کلیدی و نرخ بازگشت سرمایه آنها به دست آورد و بازدهی وبسایت خود را با تحلیل و بررسی وبسایت و نیز با مانیتور کردن کلمات کلیدی افزایش دهید.

ابزار تحلیل سئو سایت ابزار تحلیل سئو سایت ابزار تحلیل سئو سایت