اپل آیدی چیست
امکان استفاده از تمامی سرویس‌ها و قابلیت‌های موجود در محصولات اپل با ساخت اپل آیدی میسر می‌شود. در حقیقت اپل آیدی یک اکانت در سرورهای شرکت اپل است که امکان استفاده از سرویس‌های مختلف این شرکت را در اختیار کاربران آن قرار می‌دهد. به بیان دیگر با دریافت اپل آیدی دستگاه شما از سوی اپل شناسنامه دار می‌شود. بنابراین امکان پیگیری در صورت بروز هر گونه مشکلی برای شما میسر خواهد شد.
اگر شما به تازگی یکی از محصولات اپل را خریداری کرده‌اید، حتما می‌دانید بدون اپل آیدی هیچ کاری پیش نمی‌رود.

چرا ساخت اپل آیدی در ایران دشوار است؟

یکی از سوالات متداول کاربران محصولات اپل در ایران این است که چرا ساخت اپل آیدی در ایران دشوار است؟ در پاسخ باید گفت که به دلیل مسدود بودن IP ایران در سیستم شرکت اپل، ساخت اپل آیدی در ایران اندکی دشوار است. در حقیقت کاربران ایرانی برای ساخت اپل آیدی رایگان در ابتدا باید از سرویس‌های وی پی ان استفاده کنند. تا به کمک آن IP‌های خود را به IP سایر کشورها تغییر دهند. سپس می‌توانند با طی کردن مراحل ساخت اپل آیدی نسبت به فعال کردن اپل آیدی رایگان خود اقدام کنند.

نکته مهمی که در زمینه تغییر IP باید مورد توجه کاربران قرار گیرد این است که اگر قصد دارند استفاده از تمامی امکانات اپل برایشان میسر شود. بهتر است از وی پی انی استفاده کنند که IP آن‌ها را به IP آمریکا تغییر دهد. زیرا اپل آیدی آمریکایی امکانات بیشتری در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. بنابراین هر وی پی انی برای ساخت اپل آیدی مناسب نخواهد بود.

پیش نیازهای لازم برای ساخت اپل آیدی

ساخت اپل آیدی از طریق نرم افزار آیتونز (iTunes) امکان‌پذیر است. بنابراین برای ساخت اپل آیدی در ابتدا باید از نصب این نرم افزار بر روی دستگاه خود اطمینان حاصل کنید. البته در صورتی که این نرم‌افزار را بر روی دستگاه خود نداشته باشید می‌توانید به راحتی از سایت شرکت اپل دانلود کنید. اما نکته‌ی قابل توجهی که در این زمینه باید مد نظر قرار دهید این است که اپل قبل از دانلود سیستم عامل شما را بررسی می‌کند. تا بتواند بهترین نسخه از iTunes را برای دانلود در اختیار شما قرار دهد. بنابراین دریافت لینک دانلود این نرم‌افزار ممکن است کمی طول بکشد. پس از دانلود این نرم‌افزار نیز به سادگی می‌توانید آن را بر روی دستگاه خود نصب کنید. مراحل نصب نرم‌افزار iTunes بسیار ساده است. زیرا به هیچ کرک یا اقدام تکمیلی نیاز ندارد.

پس از نصب این نرم‌افزار نوبت آن رسیده است که IP خود را به کمک وی پی ان یا هر نرم‌افزار دیگری به IP کشور آمریکا تغییر دهید. زیرا در غیر این صورت امکان فعال کردن اپل آیدی رایگان را نخواهید داشت. پس از اطمینان از تغییر صحیح IP می‌توانید برای ساخت اپل آیدی خود دست به کار شوید.

اپل آیدی چیست

اپل آیدی چیست