ابزارهای بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال امروزه به یک باید برای تمامی تجارت هایی که می خواهند در دنیای دیجیتال راه داشته باشند و بتوانند در اینترنت مشتریانی برای تجارت خود جذب نمایند، مبدل شده است. در گذشته تجارت های مختلف از روش های سنتی بازاریابی برای بهبود تجارت خود استفاده می نمودند برای مثال از تبلیغات در رسانه های عمومی و یا نصب بنر در بزرگراه ها و پخش تراکت و … استفاده می نمودند، که امروزه با پیشرفت علم و همه گیر شدن اینترنت دیگر روش های سنتی که بازدهی کم و همچنین هزینه های زیادی داشتند نمی توانند در عرصه بازاریابی مفید باشند و دیجیتال مارکتینگ جای همه آنها را گرفته است زیرا علی رقم کم هزینه بودن و پربازده بودن قابل ارزیابی و بررسی آماری نیز می باشد.

سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر)
Google Search Console
کنسول جستجوی گوگل یکی از ابزارهایی است که استفاده از آن برای صاحبان وب سایت ها ضروری می باشد و می توان به جرات گفت که مدیریت سئوی یک وب سایت بدون داشتن این ابزار غیر ممکن می باشد، این ابزار یک ابزار رایگان است که صاحبان وب سایت ها می توانند به سادگی وب سایت خود را در آن ثبت نمایند.
با استفاده از این ابزار شما می توانید عملکرد و کارایی وب سایت خود را مورد ارزیابی قرار دهید، مشکلات وب سایت خود را بیابید، محتواهایی که می خواهید موتورهای جستجوگر آنها را کراول کنند در آن ثبت کنید، موبایل فرندلی بودن وب سایت خود را ارزیابی نمایید، عبارات جستجویی که کاربران زیادی را برای وب سایت شما جذب نموده اند بیابید و بسیاری آمارها و اطلاعات دیگر که دانستن آن برای صاحبان وب سایت ها ضروری است را در اختیار داشته باشید.
مقالات جامع بسیاری درباره کنسول جستجوی گوگل وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آنها چگونگی استفاده از این ابزار را بیاموزید.

SEO SiteCheckup
ابزار SEO SiteCheckup یک ابزار ارزیابی عملکرد و سلامت وب سایت است که می تواند یک برآورد سریع و جزء به جزء از سلامت سئوی وب سایت شما در اختیار شما قرار دهد. این ابزار میزان موفقیت وب سایت شما در زمینه سئو و یا سلامت سئوی وب سایت شما را به صورت یک امتیاز از ۱ تا ۱۰۰ در اختیار شما قرار می دهد و یک گزارش در قالب یک فایل PDF قابل دانلود از اطلاعات سئوی وب سایت شما مثل کلیدواژه های مفید و پرترافیک، سئو فرندلی بودن تصاویر، کیفیت لینک های برگشتی و … در اختیار شما قرار می دهد.

افزونه Yoast SEO برای وردپرس (Yoast SEO Plugin for WordPress)
Yoast یک افزونه رایگان برای وردپرس می باشد که به کاربران این امکان را می دهد که سئوی وب سایت خود را به سادگی مدیریت نمایند و صفحات وب خود را بهینه سازی نمایند. شما می توانید از این ابزار برای کاربری های بسیاری همچون تنظیم قالب ها، بهینه سازی توضیحات متا و عناوین، استفاده از کلیدواژه های بهینه، تنظیمات مربوط به لیستینگ شما در گوگل و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار دهید.

Screaming Frog SEO Spider Tool
یکی دیگر از ابزارهایی که می تواند برای آنالیز سئوی یک وب سایت به شما کمک کند Screaming Frog SEO Spider Tool می باشد، این ابزار یک اپلیکیشن دسکتاپ است که بر روی سیستم عامل های مختلف قادر به اجرا می باشد. این ابزار می تواند یک وب سایت را کراول نماید و در صورت وجود اشتباهات رایج سئو در آن صاحب وب سایت را از وجود آنها مطلع نماید. برای مثال این ابزار می تواند برای بررسی زمان پاسخ دهی، سلامت لینک ها و عدم وجود لینک های مخدوش شده، محتواهای تکراری و … در وب سایت مورد استفاده قرار بگیرد.

Google’s Mobile Friendly and Speed Tool
ابزار Google’s Mobile Friendly and Speed Tool ابزاری است که می تواند به شما کمک کند که با سایر وب سایت هایی که در زمینه کاری شما فعالیت می نمایند از لحاظ سئو رقابت نمایید. اگر شما بخواهید در عرصه رقابت با رقبای تجاری خود پیروز شوید، یکی از پارامترهای مهمی که باید به آن توجه داشته باشید باید پیش از هر مورد دیگری به سرعت بارگذاری وب سایت خود و موبایل فرندلی بودن آن توجه نمایید. با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۶ بیش از نیمی از کاربران اینترنت را کاربران موبایلی تشکیل می دادند و این روند در سال ۲۰۱۷ افزایش نیز داشته است، اگر شما بخواهید ترافیک وب سایت خود را بهبود دهید باید پیش از هر چیز دیگری به موبایل فرندلی بودن وب سایت خود توجه نمایید تا کاربران موبایلی را جذب کنید علاوه بر این روی کار آمدن الگوریتم Mobilegeddon اهمیت موبایل فرندلی بودن وب سایت ها را افزایش داده است زیرا روند جریمه شدن وب سایت هایی که برای موبایل بهینه سازی نشده اند توسط این الگوریتم روز به روز در حال افزایش می باشد. خوشبختانه گوگل با عرضه نمودن ابزار Google’s Mobile Friendly and Speed Tool فرایند بررسی موبایل فرندلی بودن وب سایت ها و همچنین بررسی سرعت بارگذاری وب سایت ها را برای صاحبان وب سایت ها تسریع و رایگان کرده است و این ابزار مشکلاتی که در زمینه های نام برده در وب سایت وجود داشته باشد را به صاحبان وب سایت گوشزد می نماید تا بتوانند در اولین فرصت آنها را برطرف نمایند. ابزارهای بازاریابی دیجیتال

آنالیز نتایج در وب سایت
Google Analytics
استفاده از ابزار گوگل آنالتیکز نیز مانند کنسول جستجوی گوگل برای صاحبان وب سایت ها یک امر ضروری است و بهترین نکته در رابطه با آن این است که این ابزار درست مثل کنسول جستجوی گوگل یک ابزار کاملا رایگان است. ابزار گوگل آنالتیکز اطلاعات بسیار جامع و مفیدی درباره ترافیک وب سایت، منابع مختلف ترافیک وب سایت، میزان بازدید کاربران از صفحات مختلف، زمان بازدید کاربران و اطلاعات آماری مختلف دیگری از وب سایت را در اختیار صاحبان وب سایت ها قرار می دهد. برای یادگیری استفاده از این ابزار و چگونگی ثبت وب سایت خود در آن می توانید از مطالب آموزشی متعددی که درباره ی این ابزار در اینترنت وجود دارد استفاده نمایید.

Buzzsumo
Buzzsumo یک ابزار آنالیز آماری محتوای وب سایت است و این ابزار آمار و اطلاعات دقیقی درباره تعداد دفعات اشتراک گذاری مطالب و محتواهای موجود در یک وب سایت در شبکه های اجتماعی در اختیار صاحبان وب سایت قرار می دهد. با استفاده از این ابزار صاحبان وب سایت ها می توانند مشهور ترین و محبوب ترین محتواهای وب سایت خود را شناسایی نمایند (محتواهایی که بیشترین دفعات اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را دارند) و بررسی کنند که محتواهای وب سایت آنها بیشتر در کدام شبکه های احتماعی اشتراک گذاری می شود. البته این ابزار امکان آنالیز رقبا را نیز به کاربران می دهد و با استفاده از آن کاربران می توانند وب سایت رقبای خود را بررسی کنند و دریابند که کدام محتواها در وب سایت رقبا بیشترین تعداد اشتراک گذاری را به خود اختصاص داده اند. ابزارهای بازاریابی دیجیتال

Bitly
ابزار Bitly که اغلب افراد آن را به عنوان یک کوتاه کننده لینک می شناسند کاربردهایی نیز در زمینه آنالیز و ارزیابی وب سایت ها دارد. این ابزار ترافیک لینک ها را به صورت مجزا مورد بررسی قرار می دهد و همچنین ترافیک هر لینک را با جزییات برای کاربران مورد آنالیز قرار می دهد برای مثال اطلاعاتی درباره تعداد کلیک های شده در هر صفحه، ترافیک ارجاعی از دیگر صفحات یا شبکه های اجتماعی به این صفحه و در صد آنها از ترافیک کلی صفحه و همچنین ترافیک ارجاعی از این صفحه به دیگر صفحات، میزان فعالیت کاربران در یک صفحه در طول زمان و بسیاری اطلاعات این چنینی دیگر را در اختیار صاحبان وب سایت ها قرار می دهد. ابزارهای بازاریابی دیجیتال

Quill Engage
شاید برای شما سخت باشد که آمارها و اطلاعات دریافتی از گوگل آنالتیکز را تک به تک بررسی کنید و معنی تمامی اعداد و آمارهای موجود در صفحات را متوجه شوید، این مساله برای بسیاری از کاربران گوگل آنالتیکز پیش می آید از این رو ابزار Quill Engage برای ایجاد توضیحاتی ساده و به زبان انگلیسی سلیس درباره آماره های ارائه شده توسط گوگل آنالتیکز به کاربران طراحی شده است. پس اگر شما هم از دیدن اعداد موجود در نتایج گوگل آنالتیکز خسته و سر در گم می شوید می توانید از این ابزار استفاده کنید تا از گزارش های ساده و رایگان آن بهره مند گردید.

رسانه های اجتماعی

Socioboard
ابزار Socioboard یک پلتفرم مدیریت شبکه های اجتماعی برای تجارت ها و برند های مختلف می باشد، که هدف از ایجاد آن کمک به تجارت های مختلف برای جذب حد اکثری مخاطب، پشتیبانی از مشتریان، بازاریابی و ایجاد تعامل با کاربران در شبکه های اجتماعی می باشد. شما می توانید با ایجاد یک حساب کاربری در این ابزار و کانکت کردن تمامی اکانت های تجاری مختلفی که در شبکه های اجتماعی گوناگون همچون فیس بوک، تلگرام، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و … دارید تمامی اکانت های خود در شبکه های اجتماعی را از طریق یک داشبورد مرکزی کنترل نمایید. ورژن رایگان این ابزار برای شما امکان زمان بندی، CRM، مدیریت و بررسی آماری برای ۵ اکانت مختلف در شبکه های اجتماعی مختلف را فراهم می نماید.

TweetReach
توییت ریچ به شما اجازه می دهد تا از میزان دسترسی به مقالاتتان در پست های وبلاگ در توییتر اطلاع یابید. شما می توانید به راحتی صرفا با قرار دادن URL مقاله خودتان در آن اطلاعات توییتر را برای آن مقاله مشخص دریافت کنید. اطلاعاتی از قبیل دسترسی به مقاله، برداشت ها، تعداد توییت ها و بازنشر توییت ها در روزهای اخیر، بیشترین مشارکت کنندگان و فهرست بالغ بر ۵۰ کاربری که مقاله را به اشتراک گذاشته اند. البته ورژن رایگان این ابزار تنها اطلاعات مربوط به ۱۰۰ توییت را در اختیار شما قرار می دهد اما اگر شما به دنبال آن باشید که اطلاعات بیشتری به دست آورید و آنالیز دقیق تری از اطلاعات در اختیار شما قرار داده شود باید حساب کاربری خود را به یکی از حساب های غیر رایگان آن ارتقاع دهید. ابزارهای بازاریابی دیجیتال

Socialmention
سوشال منشن ابزاری است که امکان بررسی آماری کلیدواژه ها، هشتگ ها و عبارات جستجو در شبکه های اجتماعی را می دهد. شما با استفاده از این ابزار می توانید یک کلمه، عبارت یا یک هشتگ را در شبکه های اجتماعی و یا در کل اینترنت جستجو کنید و بررسی کنید که که افراد بیشتر در چه مواردی این عبارات را جستجو می نمایند. یکی از نکات مثبتی که در رابطه با این ابزار وجود دارد آن است که در هنگام جستجو و بررسی ها وبلاگ ها، بوک مارک ها، تصاویر و ویدیو ها را نیز مورد ارزیابی قرار می دهد. شما حتی می توانید بررسی کنید که آیا افراد عبارت مد نظر شما را در یک عبارت جستجوی مثبت استفاده نموده اند یا در یک عبارت جستجوی منفی و همچنین حجم جستجو و میزان تکرار جستجوی یک عبارت را نیز می توانید با استفاده از این ابزار مورد ارزیابی قرار دهید.

Simply Measured
Simply Measured ابزاری است که به صورت کاملا رایگان یک مجموعه گزارش از حساب های کاربری شما در شبکه های اجتماعی مختلف در اختیار شما قرار می دهد. برای مثال شما می توانید حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی مختلف مثل توییتر، فیس بوک، اینستاگرام، گوگل پلاس و … را با این ابزار لینک کنید و به صورت منظم گزارشاتی درباره آنالیز ترافیک حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی مختلف و میزان ترافیک ارجاعی از آنها به وب سایت خود دریافت نمایید. ابزارهای بازاریابی دیجیتال

فروش و بازاریابی عمومی
Hubspot
Hubspot یک پلت فرم نرم افزاری بازاریابی درون گرا است که عمدتا استفاده از ابزار های آن برای کاربران رایگان است. نرم افزار رایگان فروش این پلت فرم این امکان را برای شما فراهم کرده است که قالب های ایمیل و محتواهای فروش تولید کنید و با Gmail ، Outlook و بسیاری برنامه های ایمیلی دیگر لینک می شود و شما می توانید بازاریابی ایمیلی را بصورت حرفه ای با این ابزار مدیریت نمایید.

Sniply
Sniply یک ابزار بسیار جالب است که به شما امکان می دهد تا به آسانی CTA (call to action) تولید نموده و آن را به محتوایی که به اشتراک می گذارید اضافه نمایید. اگر صفحه ای که قصد به اشتراک گذاری آن را دارید از iframes پشتیبانی نماید می توانید به راحتی دکمه CTA مورد نظرتان را تولید نموده و آن را در صفحه قرار دهید. به این ترتیب تمامی کاربرانی که به لینک شما مراجعه می کنند CTA شما را مشاهده نمایند.

SumoMe
SumoMe دارای یک مجموعه قدرتمند از ابزار های بازاریابی از جمله آنالیز محتوا، فرم تماس (contact form) سرویس به اشتراک گذاری تصاویر و … می باشد. نسخه ی رایگان این ابزار به شما اجازه می دهد که به تمامی برنامه های SumoMe دسترسی داشته باشید و همچنین این امکان برای مشترکین حرفه ای وجود دارد که با پرداخت ۲۰ دلار و بیشترین به امکاناتی همچون تست A/B و دیگر ویژگی های این ابزار دسترسی داشته باشند.

Ampervize
اگر دقیقا نمی دانید که کار بازاریابی دیجیتال را از کجا باید آغاز نمایید، گزارشات Ampervize می تواند برای شما بسیار راه گشا باشد. این ابزار با توجه به پاسخ های شما به سوالاتی بسیار ساده در مورد تجارتتان، یک گزارش تخصصی در مورد حوزه ی کاری و فعالان موجود در عرصه تجارتتان به شما ارائه می نماید که می تواند برای شروع کار بازاریابی برای شما بسیار سودمند باشد.

Cyfe
Cyfe یک بسته ی بسیار جامع و کامل برای مدیریت ابزار های آنلاین تجارت شما می باشد. در این ابزار می توانید ویجت های مختلف سئو، ابزار های ایمیلی، رسانه های اجتماعی، ابزار های تبلیغاتی و … را در یک مکان اضافه نموده و با هم مدیریت نمایید. نسخه ی رایگان این ابزار می تواند تا ۵ ویجت را پشتیبانی نماید و برای ارتقاء این ابزار به نسخه ی پیشرفته باید ماهیانه ۱۹ دلار پرداخت نمایید تا بتوانید ویجت های بیشتری را در کنار هم داشته باشید.

بازاریابی ایمیلی
Boomerang
Boomerang یک اپلیکیشن رایگان برای Gmail ، Outlook و اندروید می باشد که تعداد زیادی ابزار برای مدیریت ایمیل را درون خود جای داده است. این ابزار به راحتی با رابط صندوق ورودی ایمیل شما ادغام می شود و می تواند ویژگی هایی همچون برنامه ی زمان بندی ایمیل، snoozing و یادآوری ارسال ایمیل را به این رابط اضافه نماید. ابزارهای بازاریابی دیجیتال

MailChimp
اگر در حوزه ی ایمیل مارکتینگ فعالیت کرده باشید احتمالا با این ابزار مواجه شده اید. دلایل محبوبیت MailChimp بسیار زیاد است. این ابزار برای بیش از ۲۰۰۰ مخاطب و ۱۲۰۰۰ ایمیل در ماه کاملا رایگان می باشد. این ابزار یک گزینه ی بسیار مناسب برای تجارت های کوچک و گروه ها می باشد تا به راحتی بتوانند به خبرنامه ها و قالب ها دسترسی داشته باشند. با استفاده از این ابزار به آسانی می توانید بازاریابی ایمیلی خود را بهبود داده و نسبت به دیگر رقبا پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشته باشید.

Klaviyo
Klaviyo یک نرم افزار بازاریابی ایمیلی است که به شما کمک می کند ایمیل های هدفمند و شخصی سازی شده ارسال نمایید. این ابزار برای ۲۵۰ مخاطب و ارسال ۵۰۰ ایمیل رایگان می باشد. حساب رایگان این ابزار شامل ابزار های تست A/B ، ادغام (integrations)، و بسیاری امکانات دیگر می باشد.

Structured Data Markup Helper
Schema.org یکی از انواع structured data markup است که شما می توانید در Gmail به ایمیل ها اضافه نمایید تا بتوانید از ویژگی های ارزشمندی از بازاریابی تعاملی (interactive marketing) دسترسی پیدا کنید. از جمله ی این ویژگی ها می توان به auto-adding to Google Calendar ، one-click reviews و ادغام با جستجوها اشاره نمود. ابزارهای بازاریابی دیجیتال

Structured Data Markup Helper
Structured Data Markup Helper ابزاری مرتبط با گوگل است که تمامی فعالیت های پیچیده ی مربوط به کدینگ را برای شما انجام می دهد، تمام کاری که نیاز است شما انجام دهید این است که بخش مورد نظرتان در ایمیل را هایلایت نمایید و برای نشانه گذاری آن از منوی باز شونده استفاده کنید.
Hiver
Hiver یک سرویس همکاری ایمیلی است که کمک می کند تا یک تیم بتوانند بصورت اشتراکی یک حساب کاربری را بصورت کاملا بهینه مدیریت نمایند. پیگیری وظایف، دسترسی به صندوق های پستی مشترک، نوشتن یادداشت ها، ارسال و اشتراک گذاری ایمیل به تمامی اعضای تیم از جمله ویژگی های این ابزار مفید می باشد. نسخه ی رایگان این ابزار دسترسی ۳ کاربر به حساب مشترک را فراهم می نماید و برای کار با یک تیم بزرگ تر می توان با پرداخت ۶ دلار در ماه، از نسخه ی پیشرفته ی این ابزار استفاده نمود.

SendPluse
SendPluse یک پلتفرم پیام رسانی یکپارچه و هوشمند برای ارسال ایمیل، اس ام اس و اطلاع رسانی در وب و همچنین مهم تر از همه دارای سرویس ایمیل پیشرفته می باشد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید نسخه رایگان این ابزار برای شما امکان ارسال ۱۵۰۰۰ ایمیل در ماه برای ۲۵۰۰ کاربر ثابت را فراهم می نماید و همچنین امکاناتی فوق پیشرفته از جمله امکانات بررسی های آماری، اتوریسپاندرها، تست های A/B و شخصی سازی را در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر موارد نام برده ابزار فوق دارای یک طراح قالب پیشرفته می باشد که استفاده از آن نیز برای تمامی کاربران رایگان می باشد.

ایجاد محتوا
Apester
یکی دیگر از ابزارهای بسیار جالبی که می توان از آن برای ایجاد محتوای اینتراکتیو (تعاملی) مثل ایجاد کوییز ها برای شما مفید باشد ابزار Apester می باشد، که استفاده از آن می تواند موجب شود که شما در پروسه بازاریابی محتوا گامی مثبت در جهت ایجاد محتواهای خلاقانه تر و سرگرم کننده تر بردارید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید وب سایت های بسیار مشهور و موفقی مثل ClickZ و Search engine watch هم از این ابزارها برای ایجاد محتواهای اینتراکتیو خود استفاده می نمایند. ابزارهای بازاریابی دیجیتال

Piktochart
Piktochart یکی از مشهورترین ابزارها برای ایجاد اینفوگرافیک ها می باشد که استفاده از آن بسیار ساده است و می تواند در چند ساعت استفاده از آن را به سادگی آموخت. این ابزار می تواند علاوه بر ایجاد اینفوگرافیک ها برای ایجاد سایر انواع محتواهای دیداری همچون پوستر ها و پرزنتیشن ها نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این ابزار دارای یک رابط کاربری درگ اند دراپ می باشد که موجب می شود علاوه بر ساده بودن کار با آن نتایج حاصل از آن بسیار شیک و حرفه ای به نظر برسند.

Canva
Canva یکی دیگر از ابزارهای ایجاد محتواهای دیداری ابزار کانوا می باشد که استفاده از آن سریع و آسان بوده و امکان ایجاد طرح های متنوعی را برای کاربران فراهم می نماید. کمپانی تولید کننده کانوا یک شعار برای این ابزار ارائه نموده است که این شعار برای این ابزار بسیار مناسب و شایسته است :

“این نرم افزار طراحی گرافیکی بسیار ساده است اما در عین سادگی نتایجی برای به شما ارائه خواهد نمود که شما را حیرت زده خواهد کرد.”

این ابزار علاوه بر قالب های طراحی محتواهای بصری برای وب سایت ها، دارای قالب هایی برای ایجاد محتواهای بصری برای شبکه های اجتماعی می باشد. جالب است بدانید که این ابزار قابلیت ایجاد تمامی انواع محتواهای بصری اعم از بنر ها، بیزینس کارت ها، پرزنتیشن ها و محتواهای گرافیکی وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی را دارا می باشد. ابزارهای بازاریابی دیجیتال

Listly
ابزار Listly یا List.ly یک ابزار رایگان دیگر برای ایجاد لیست های هوشمند در محتوای یک وب سایت است. شاید بپرسید لیست هوشمند چیست و چه کاربردی دارد؟ لیست هوشمند لیستی از مطالب مختلف است که امکان رای دهی در آن برای کاربران موجود است و کاربران می توانند با رای داده به هر یک از آیتم های موجود در لیست رای بدهند و آیتم هایی که رای بیشتری جذب کنند به بالای لیست سوق داده می شوند. آیتم های لیست شما می توانند عبارات متنی، تصاویر، ویدیو ها و یا هر چیز دیگری باشند. با استفاده از این ابزار شما می توانید لیست هایی در محتوای وب سایت خود ایجاد نمایید که به تدریج با توجه به نظرات کاربران آیتم های محبوب تر آنها به بالا سوق داده شوند تا کاربران بعدی که آن مطلب را مشاهده می کنند آیتم های پر طرفدار تر را پیش دیگر آیتم ها ببینند.

ویدیو
Instagram Video
شبکه های اجتماعی و پلفرم های مختلفی وجود دارد که امکان انتشار ویدیو ها را به کاربران می دهد اما اکثر متخصصان در زمینه بازاریابی دیجیتال بر این باورند که یکی از بهترین پلتفرم ها برای انتشار ویدیو و جذب کاربران و همچنینی برند سازی، اینستاگرام می باشد. ابزار Instagram video ، به شما این امکان را می دهد که ویدیوهای حرفه ای با مدت زمان کمتر از ۶۰ ثانیه برای اینستاگرام تولید نمایید و امکانات متعددی اعم از امکان فیتلر گذاری و تغییر رنگ و کیفیت ویدیو ها و امکان ایجاد یک ویدیو با استفاده از تصاویر متعدد را در اختیار شما قرار می دهد.
Wisita
Wisita یک پلتفرم مخصوص ویدیو یا ویدیو هاستینگ است که کاربران می توانند در آن ویدیو های مختلفی را آپلود نمایند و این ابزار آنالیز های دقیقی از این ویدیو ها در اختبار کاربران قرار می دهد. برای مثال اگر شما یک ویدیو در این پلتفرم آپلود کنید می توانید ارزیابی های آماری مختلفی همچون آنالیز جزیی مشاهده کنندگان، گراف میزان تعامل کاربران با ویدیو و نقشه هایی که به شما نشان می دهد چگونه کاربران به ویدیو های شما جذب شده اند، از این پلتفرم دریافت نمایید. ابزارهای بازاریابی دیجیتال
Powtoon
Powtoon ابزاری رایگان برای ایجاد ویدیو های انیمیشنی یا تصاویر متحرک است که می توان با استفاده از آن ویدیو های تبلیغاتی برای بازاریابی ایجاد نمود. این ابزار علاوه بر ایجاد تصاویر متحرک امکان ایجاد اینفوگرافیک های انیمیشنی و پرزنتیشن ها و بسیاری دیگر از انواع محتواهای دیداری متحرک را برای شما فراهم می نماید. اکانت رایگان این ابزار اجازه ایجاد ویدیو های نهایتا ۵ دقیقه ای را به کاربران می دهد که در آنها یک واترمارک نیز وجود دارد. البته اکانت پولی این ابزار می تواند به شما امکان ایجاد ویدیو های طولانی تر و بسیاری امکانات دیگر را بدهد. ابزارهای بازاریابی دیجیتال

ابزارهایی که در این مقاله به آنها اشاره شد تنها تعداد محدودی از ابزارهای متعددی است که برای بازاریابی دیجیتال وجود دارد، و شاید صدها ابزار بازاریابی دیجیتال مختلف موجود باشد که شما بتوانید با استفاده از آنها کیفیت بازاریابی دیجیتال خود را افزایش دهید. درست است که سئو روز یک ابزار محسوب نمیشود ولی یکی از بهترین ابزارها برای شما سئو روز میباشد ما سعی کردیم در این مقاله برای هر نوع بازاریابی دیجیتال چندین ابزار را نام ببریم که استفاده از برخی از آنها همچون گوگل آنالتیکز و کنسول جستجوی گوگل برای تمامی وب سایت ها ضروری می باشد، اما استفاده از بسیاری از آنها دلخواه است و شما می توانید ابزارهای قوی تری که در هر زمینه بازاریابی وجود دارد بیابید و آنها را برای کار خود استفاده نمایید.