گوگل چطور سایتها را رتبه بندی میکند

اخیرا گوگل اطلاع داده سایتهایی رو که صفحات جانبی (پاپ آپ های آزار دهنده) داشته باشند جریمه میکنه و روی حرفش هم وایساده. مدهای تازه نشون میدن که این موتور جستجو تجربه کاربری سایت رو تو اولویت قرار داده.

پس یعنی انتظار نداشته باشید که اگه سایتتون پاپ-آپ داره بطور ناگهانی از صفحه اول نتایج جستجو بیرون بیفتید، چون صدها عامل دیگه هم هستن که روی رتبه سایت اثر دارن اما جالبه که طرز کار سایت از نقطه نظر کاربر به شدت روی رتبه سایت اثر میذاره.

سایتهایی که گوگل روی صحفه اول نتایج جستجوش فهرست میکنه، سایتهایی هستن که مفیدتر و به عبارت سرچ شده مرتبط تر بودند. گوگل اول با الگوریتمهای پیچیده (شامل فرایند ریاضی) بر اساس عوامل مختلف به سایتها نمره میده و اونهایی که نمره بالاتر از 200 بگیرند سایتهای مفید و مرتبط محسوب میشن.
گوگل عواملی رو که برای رتبه بندی در نظر میگیره افشا نمیکنه، اما مردم با تحقیقات مختلف، تست و تجربه، مشاوره های سئوی گوگل تا حدی متوجه شدند که مهمترین عوامل چیا هستن. مثلا بیشتر سئوکارها توافق دارند که عوامل مهمی که تو رتبه بندی دخیلند اینها هستند:
کاربرد کلیدواژه
ساختار سایت
سرعت سایت
زمانی که کاربر روی سایت میمونه
تعداد لینکهای داخلی
کیفیت لینکهای داخلی

الگوریتم گوگل رو انسانها تنظیم و طراحی کردند و رتبه ای که به سایتها داده میشه خروجی این الگوریتم خواهد بود. اما در تعیین رتبه ای که بر اساس این الگوریتم به سایتها داده میشه هیچ عامل انسانی دخیل نیست.
سایتی که جایگاه اول صفحه نتایج رو تصاحب میکنه، یعنی تونسته طبق معیارهای الگوریتم از بین همه سایتها بالاترین رتبه رو بگیره. دقت کنید از اونجایی که گوگل دائما هماهنگی و بروزرسانی نتایجش رو بررسی میکنه، سایتی که امروز روی جایگاه اول قرار گرفته شاید دیگه هفته بعد حتی روی صفحه اول هم ظاهر نشه.

گوگل روی رمزگذاری SSL موضع قاطع اتخاذ کرد و در سال 1393 تغییراتی در الگوریتمش ایجاد کرد تا سایتهایی رو که از تأییدیه SSL استفاده میکنند تشویق کنه. سالها این مسئله جزء اصلی سایتهای فروشگاهی بود، و این چراغ سبز راحت طلبانه برای افزایش ترافیک طبیعی جستجو هم مفید بود.
از نظر کاربر، رمزگذاری SSL خیلی عالیه چون این حس رو بوجود میاره که اطلاعات شخصی (ایمیل، اطلاعات کارتهای اعتباری، شماره تماس) موقع عبر از مرورگر به دیتابیس سایت به خوبی رمزگذاری شدند.

گوگل چطور سایتها را رتبه بندی میکند

گوگل چطور سایتها را رتبه بندی میکند

گوگل چطور سایتها را رتبه بندی میکند