چگونه تبلیغات هوشمندانه‌ برای سایت خود راه‌اندازی کنیم ؟

وقتی حرف از تبلیغات در سایت‌ها به میان می‌آید، متاسفانه بخشی از ذهن ما انرژی منفی را دریافت می‌کند. تقصیر از ذهنیت ما نیست، زیرا بعضی از سایت‌ها با روش‌های اشتباهی تبلیغات راه انداختند و حال فکر می‌کنیم منظور از تبلیغات اینترنتی دقیقا همان کاریست که آن‌ها می‌کنند. اما این چنین نیست؛ هر چیزی را اگر طبق قوانین درست انجام دهید نه تنها باعث رنجش و آزار کاربران نمی‌شود، بلکه برای آن‌ها سودمند نیز هست. پس نتیجه این شد که به سراغ تبلیغات هوشمندانه‌ برای سایت باشیم. اما چگونه؟ همراه ما باشید تا در این مقاله پیرامون این مسئله صحبت کنیم.

تبلیغات هوشمندانه‌ برای سایت

هر کاری که برای پیشرفت سایتمان می‌کنیم خوب است اما شاید به پای تبلیغات اینترنتی نرسد. در واقع میزان تاثیرگذاری تبلیغات در سایت‌ها به گونه‌ایست که هم می‌تواند یک منبع درآمد برای صاحب وبسایت باشد و هم می‌تواند تاثیر بسزایی بر روی سایت تبلیغ دهنده داشته باشد. پس در واقع می‌توانیم بگوییم یک معامله دو سر سود است؛ به شرطی که از نوع تبلیغات هوشمندانه‌ برای سایت باشد.

چرا باید تبلیغ کنیم؟

سوالی که همین ابتدا لازم است به آن پاسخ دهیم، این است که چرا اصلا باید تبلیغ کنیم؟ مگر شما نمی‌خواهید وبسایت شناخته شده‌ای باشید و محصول و خدمات خود را به کاربران معرفی کنید؟ چه روش‌هایی را برای این منظور در نظر گرفته‌اید؟

حتما می‌گویید تمامی فاکتورهای سئو را رعایت می‌کنید. درست است! اما تبلیغات نیز یکی دیگر از عواملی است که تاثیر بسیاری بر فروش شما دارد. به شرط آنکه درست انجام شده و در سایت‌های خوبی قرار گیرد. از این هم نباید غافل شوید که تبلیغات هوشمندانه‌ برای سایت است که باعث افزایش درآمد کسب و کارتان می‌شود.
بسیاری از وبسایت‌های معتبر این روش را همیشه برای خود در نظر دارند و هرزچندگاهی تبلیغات خود را بصورت رپورتاژ آگهی، تبلیغات بنری و… به سایر وبسایت‌های معتبر می‌دهند تا کاربران جدیدی جمع کنند.

انواع تبلیغات اینترنتی در سایت‌ها

تبلیغات در وبسایت‌ها نیز روش‌های مختلفی دارد که انواع تبلیغات هوشمندانه‌ برای سایت را با هم بررسی می‌کنیم.

۱- تبلیغات بنری

معمولا تبلیغات بنری نوعی از تبلیغات بسیار رایج است که از گذشته تا کنون مورد استفاده قرار می‌گرفته. با توجه به اندازه‌ای که سایت‌ها برای تبلیغات بنری در نظر می‌گیرند، می‌توانید بنر خود را طراحی کرده و در اختیارشان قرار دهید. گاهی این بنرها می‌توانند به اندازه اسلایدر یک سایت طراحی شوند، گاهی در سایدبار قرار می‌گیرند و گاهی هم در بین نوشته‌ها.

۲- تبلیغات متنی

این نوع از تبلیغات معمولا با عنوان رپورتاژ آگهی در برخی وبسایت‌ها پذیرفته می‌شوند. یک متن خبری- تبلیغاتی را برای وبسایت مربوطه به همراه تصویر آماده کرده و تحویل می‌دهید. آن‌ها نیز یک پست از سایت خود را به مطلب شما اختصاص می‌دهند. در رپورتاژ‌ها معمولا حق استفاده از دو الی سه لینک از صفحه وبسایت خود را دارید. و این خود یک موقعیت بزرگ برای شما به حساب می‌آید.

۳- پاپ آپ

حتما با پنجره‌های پاپ آپ آشنایی دارید. وارد برخی سایت‌ها که می‌شویم به ناگاه پنجره‌های تبلیغاتی برایمان باز می‌شوند که به آن‌ها پاپ آپ می گویند. البته استفاده از آن‌ها روش خاصی دارد تا کاربر را دچار خستگی و رنجش نکند. اینجاست که می‌گوییم باید تبلیغات هوشمندانه‌ برای سایت داشته باشید.

۴- تبلیغات ویدئویی

ویدئو همیشه موثرترین روش ارائه مطلب به مخاطب است. معمولا سایتی مانند آپارات بهترین جایگاه برای قرارگیری ویدئو است. فرقی ندارد ویدئوی شما آموزشی باشد یا تبلیغاتی! به هر صورت می‌توانید آن را همراه با اطلاعاتی در آپارات بارگذاری کنید. هر چقدر ویدئوی شما بهتر باشد، مسلما مخاطبان بیشتری جذب آن خواهند شد. این مورد نیز جزء تبلیغات هوشمندانه‌ برای سایت به حساب می‌آید.

۵- ایمیل مارکتینگ

یک روش آشنا و همیشگی انجام ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی است. این روش هرگز منسوخ نمی‌شود و همیشه جزء بهترین روش‌های ممکن است که می‌توان به کمک آن اطلاعات خوبی را به کاربران منتقل کرد به شرط آنکه تبلیغات هوشمندانه‌ برای سایت را شامل شود.

 

چگونه تبلیغات هوشمندانه‌ برای سایت خود راه‌اندازی کنیم ؟

چگونه تبلیغات هوشمندانه‌ برای سایت خود راه‌اندازی کنیم ؟