اگر فکر می کنید که فقط کسب و کارهای بزرگ نیاز به یک اپلیکیشن موبایل دارند، سخت در اشتباهید! هر روزه تعداد بیشتری از کسب و کارهای کوچک و متوسط به فکر باز کردن جای خود در موبایل مشتریانشان هستند، چون به اهمیت این دستگاه کوچک در دست مشتریانشان پی برده اند. این روزها با بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط روبرو می شویم که برای توسعه کسب و کار و جذب مشتریان بیشتر از اپلیکیشن موبایل استفاده می کنند. اگر هنوز به اهمیت استفاده از این فناوری برای کسب و کارتان پی نبرده اید، به هفت مزیتی که این تکنولوژی برای شما به ارمغان می آورد توجه کنید و سپس تصمیم بگیرید که قبل از رقبا وارد این مسیر شوید، نه بعد از آنها!

  1. همیشه و همه جا همراه مشتری تان باشید.

آمار نشان می دهد که ایرانی ها روزانه به طور متوسط بیش از 3 ساعت از وقت خود را با گوشی موبایل شان می گذرانند! این به این معنی است که هر شخص روزانه به مدت حداقل 3 ساعت به موبایل خود مراجعه می کند، قفل گوشی اش را باز می کند و به دنبال اپلیکیشن های مورد علاقه خود در موبایلش می گردد و در واقع در روز چندین مرتبه موبایل خودش را اسکن می کند. حالا فرض کنید شما کسب و کار خودتان را در این فرایند قرار دهید! یعنی اپلیکیشن شما نیز جزء اپلیکیشن هایی باشد که مشتری در روز چندین بار به آن رجوع می کند! توجه کنید چه مزیت بزرگی برای کسب و کار شما ایجاد می شود حتی اگر مشتری اپلیکیشن شما را باز نکند و فقط لوگوی شما را چندین بار در روز روی گوشی خودش ببیند، خوب این باعث می شود شما به جای رقبایتان اولین گزینه تصمیم برای خرید توسط آن شخص باشید! چون ذهن ناخودآگاه ما بی اختیار تمام تصاویر را در خودش ثبت و ضبط می کند!

  1. یک کانال بازاریابی مستقیم ایجاد کنید.

اپلیکیشن های موبایل، کاربردهای بسیاری را برای فروشنده و مشتری ایجاد می کنند: آنها می توانند شامل اطلاعات کلی یک کسب و کار، قیمت محصولات و خدمات، فرمهای رزرواسیون، جستجو، حساب کاربری، پیام رسانی، خبر رسانی و بسیاری از کاربردهای دیگر باشند. یکی از بزرگترین مزایای داشتن اپلیکیشن موبایل برای شما به عنوان صاحب یک کسب و کار این است که می توانید هر نوع اطلاعاتی را که می خواهید در اختیار مشتری قرار گیرد، مثل فروشهای ویژه و تخفیفات، تنها به فاصله لمس صفحه گوشی همراه مشتری در دسترس او قرار دهید. به علاوه می توانید با ارسال نوتیفیکیشن به مشتری نزدیکتر شده و به آسانی مشتری را در جریان آخرین اطلاعات واخبار کسب و کار خود قرار دهید.

  1. برای مشتری تان ایجاد ارزش کنید.

اپلیکیشن موبایل کسب و کار با قابلیت دسترسی بسیار نزدیک به مشتری، این امکان را برای شما ایجاد می کند تا بتوانید برنامه های ایجاد وفاداری در مشتریان تان را به شکل بهتر و موثرتری اجرا کنید. برنامه هایی چون کارتهای تخفیف و امتیاز برای خرید تا سقف معین و یا سایر پلن های ترفیعی به بهترین شکل، قابلیت اجرا داشته و در دسترس مستقیم مشتریان قرار می گیرد.

  1. برند خود را ایجاد کنید و ارتقا دهید.

یک اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار شما می تواند نقش عمده ای در ایجاد آگاهی از برند شما داشته باشد.

  • برند: یک اپلیکیشن موبایل شبیه به یک بیلبورد سفید است. شما می توانید هر کاری که دوست دارید با آن انجام دهید. شما می توانید آن را تبدیل به یک فضای شیک، کاربردی، تکان دهنده و یا آموزنده کنید. اما آن کاری که می بایستی واقعا انجام بدهید، ایجاد یک فضای دوست داشتنی برای مشتریان، طراحی زیبا و کاربر پسند و ارائه برند خود به بهترین وجه می باشد.
  • شناخته شدن: هر چه بیشتر بتوانید مشتری را با اپلیکیشن موبایل خود درگیر کنید، آنها زودتر مایل به خرید کالا و خدمات شما می شوند. این مسئله باعث می شود برند شما به طور مداوم جلوی چشم مشتری قرار بگیرد و بر تصمیمات خرید او تاثیر فراوان بگذارد.
  1. بهبود تعامل با مشتری

فرقی نمی کند که شما یک فروشگاه گل و گیاه داشته باشید و یا یک باشگاه ورزشی، در هر صورت مشتریان نیاز به روشی برای تماس گرفتن با شما دارند. وجود قابلیت دریافت پیام از مشتریانتان از طریق اپلیکیشن موبایل می تواند باعث ایجاد یک تفاوت چشمگیر در نوع برقراری ارتباط آنها با شما گردد. به طور مثال فکر کنید اگر مشتریان یک رستوران بتوانند به جای رزرو میز از طریق تماس تلفنی، با کمتر از پنج کلیک در اپلیکیشن موبایل آن رستوران، میز مورد نظر خود را رزرو کنند! حالا فکر می کنید چند درصد از مشتریان شما علاقه مندند به جای تماس تلفنی از طریق پیام دهی با شما ارتباط برقرار کنند!

  1. از رقبایتان سبقت بگیرید.

در حال حاضر در ایران، هنوز استفاده از اپلیکیشن موبایل بین کسب و کارهای کوچک فراگیر نشده است و بنابراین اینجا همان موقعیتی است که شما می توانید با سرعت عمل از رقبای خود پیشی بگیرید و جزء اولین کسانی باشید که به مشتریانتان امکان استفاده از اپلیکیشن موبایل خود را هدیه می دهید. مطمئن باشید که آنها از دیدگاه به روز شما شگفت زده خواهند شد.

  1. وفاداری مشتریانتان را چندین برابر کنید.

در نهایت مهمترین دلیلی که شما باید به خاطر آن برای کسب و کار خود یک اپلیکیشن موبایل داشته باشید، ایجاد و افزایش وفاداری مشتریانتان است. با وجود این همه بنرهای تبلیغاتی، بیلبورد، نشان های چشمک زن تبلیغاتی، تبلیغات روزنامه، آگهی ها، کوپن و تخفیفات، وب سایتهای تبلیغاتی، تبلیغات فیس بوکی، ایمیل های تبلیغاتی و …، یک کسب و کار به تدریج به علت حجم وسیع تبلیغات در اطراف مشتریانش، تاثیرش را بر آنها از دست می دهد. بنابراین زمان آن رسیده که به ایجاد یک ارتباط قوی و موثر با مشتریانتان پرداخته و آنها را تبدیل به وفاداران و هواداران پر و پا قرص کالا و خدمات خود کنید. مطمئنا یک اپلیکیشن موبایل نمی تواند کسب و کار شما را نجات بدهد، اما می تواند روشی باشد که شما را به مشتریانتان نزدیکتر کند، در این حد که تنها به اندازه لمس صفحه گوشی همراهشان با آنها فاصله داشته باشید.

برای مشاهده امکانات و تعرفه طراحی اپلیکیشن موبایل لطفا اینجا کلیک کنید