پیشنهاد برای بازاریابی اپلیکیشن موبایل

  1. برای تبلیغ اپلیکیشن خود یک سایت طراحی کنید : برای این مورد کافی است که کلید واژه و محتوای سایت خود را طوری طراحی کنید که در موتورهای جستجو رتبه بالایی را داشته باشد. طراحی سایت های یک صفحه ای یا دو صفحه ای برای این کار کافی می باشد، در سایت فوق از امکانات اپلیکیشن بنویسید و در مورد نیازهای کاربران که اپلیکیشن فوق آنها را برطرف می کند توضیح دهید.
  2. وبلاگ تشکیل دهید: سعی کنید که در وبلاگ خود تمام ویژگی های اپلیکیشن خود را صادقانه بیان کنید. داشتن وبلاگ همچنین با رعایت اصول سئو رتبه وبلاک خود را بالا ببرید. همچنین میتوانید برای اپلیکیشن خود مطالبی قرار دهید و از این طریق مخاطبان خود را جذب نمائید. دریافت بازخوردهای کاربران از طریق وبلاگ و نقطه نظرات آنها می تواند به شما کمک زیادی در جهت بهبود اپلیکیشن و همچنین برطرف کردن نقاط ضعف آن بکند.
  3. استفاده از شبکه های اجتماعی: به کاربران اپلیکیشن خود این امکان را بدهید تا تغییرات جدیدی را که در اپلیکیشن انجام می دهید را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. یک صفحه اختصاصی برای اپلیکیشن خود در فیسبوک باز کنید. بسیاری از افراد ایرانی عضو فیس بوک، اینستاگرام و تلگرام هستند و این موضوع باعث می شود در بین هموطنان خود بیشتر جا باز کنید. در ایستاگرام هم تصاویری از اپلیکیشن خود تهیه و قرار دهید و آن را به افراد مختلف معرفی کنید.
  4. تبلیغات درون اپلیکیشنی:در این روش برای تبلیغ اپلیکیشن خود میتوانید اپلیکیشن خود را در دیگر برنامه های مرتبط تبلیغ کنید.
  5. برای تبلیغ اپلیکیشن خود ویدئوهای تبلیغاتی تهیه کنید.با بالا رفتن سرعت اینترنت بسیاری از شرکت ها به تبلیغات موبایلی روی آورده اند. تبلیغات موبایلی شما میتواند در سویس های بخصوص و یا حتی در اپلیکیشن های دیگر منتشر شود.
  6. طراحی اپلیکیشن خود را بعد از مدتی تغییر دهید و بر اساس نظرات و نیازهای کاربران نسخه های جدیدتر را طراحی کنید و آنها را بهبود دهید، سعی کنید با کاربران اپلیکیشن در ارتباط باشید و از نظرات سازنده آنها استفاده لازم را ببرید.
  7. اگر تبلیغات اپلیکیشن خود را در رسانه های گروهی انجام میدهید سعی کنید چند روز قبل از انتشار آگهی نسخه آزمایشی آن را به اشتراک بگذارید.
  8. قبل از انتشار اپلیکیشن احساس کنجکاوی کاربران را برانگیزید تا به جمع آوری اطلاعات در مورد اپلیکیشن و کاربردهای آن بدست آورند.
  9. اپلیکیشن خود را دو نسخه اندروید و IOS تهیه کنید: با تهیه اپلیکیشن خود در دو نسخه می توانید کاربران بیشتری برای اپلیکیشن خود بیابید، در صورتی که امکان تهیه اپلیکیشن با هر دو سیستم عامل را ندارید، اولویت را بر اساس تعداد کاربران هدف مشخص نمایید.
  10. نیازهای کاربران اپلیکیشن موبایل را بسنجید و از امکاناتی که دوست دارند به اپلیکیشن ها اضافه شود پرس و جو کنید.
  11. اپلیکیشن موبایل خود را ساده طراحی کنید. اصولاً در دنیای امروز کاربران به دنبال سادگی هستند.

بازاریابی اپلیکیشن موبایل نیز مانند بازاریابی و معرفی وب سایت های اینترنتی اهمیت زیادی دارد و امیدواریم که با انجام موارد فوق بتوانید نتیجه لازم را جهت معرفی اپلیکیشن موبایل خود به کاربران هدف دریافت کنید. در نظر داشته باشید که طراحی اپلیکیشن موبایل شامل نکات زیادی است که از بین آنها در نظر گرفتن نیاز کاربران و نکات تجربه کاربری در اولویت قرار دارند و اگر اپلیکیشن شما ساده و کاربر پسند نباشد، عملا هزینه ای که بابت بازاریابی و تبلیغات انجام خواهید داد شما را به نتیجه لازم نخواهد رساند.

پیشنهاد برای بازاریابی اپلیکیشن موبایل