پیج رنک گوگل

در گذشته اندازه‌گیری پیج‌رنک (به عنوان یک فاکتور در الگوریتم گوگل برای تعیین رتبه‌بندی صفحه شما برای جستجوهای کلمه کلیدی خاص استفاده می‌شد) از طریق بروزرسانی‌های عمومی به طور منظم معمولا 2 یا 4 بار در سال استفاده می‌شد و گوگل عدد پیج رنک را به طور عمومی منتشر می‌کرد.

این رتبه عددی از 0 تا 10 بود که گوگل بر اساس چگونگی اهمیت و مرتبط بودن صفحه وب سایت در نظر می‌گرفت. اخیرا گوگل تصمیم گرفت این گزارش را به طور عمومی متوقف کند که یکباره در سال 2016 پیج رنک تمامی وبسایت‌ها صفر شد.

اما این بدان معنا نیست که گوگل هنوز از این فاکتور رتبه‌بندی استفاده نمی‌کند؛ چنانچه در تاریخ 23 سپتامبر 2016 بر روی وبلاگ مرکزی وبمستر گوگل اعلام شد که تیم رتبه‌بندی جستجوی گوگل پیج رنک را هنوز به عنوان یک سیگنال رتبه‌بندی استفاده می‌کنند: این سیگنال‌ها شامل مواردی مانند کلمات خاص که بر روی وبسایت‌ها ظاهر می‌شوند، تازگی محتوا، ناحیه و رتبه می‌باشد.

بنابراین رتبه‌بندی صفحه هنوز هم وجود دارد، اما قادر نیستید بروزرسانی آن را ببینید؛ در نتیجه الان هم و  مهمتر از همیشه باید همه معیارها را برای سایت خود جهت اطمینان از اینکه بهترین شیوه‌های خوب سئو را در حال پیاده‌سازی هستید بررسی کنید و به طور پیوسته آمار خود را در طول زمان بهبود بخشید.
دلیل اصلی گوگل، برای پنهان کردن رتبه صفحه (پیج رنک) صفحات اینترنتی، سو استفاده مدیران سایت ها در زمینه خرید و فروش بک لینک عنوان شده است. به دلیل اینکه سایت هایی که پیج رنک بالایی داشتند، اقدام به فروش لینک می کردند، گوگل تصمیم گرفت که نمایش پیج رنک برای مدیران سایت ها را پنهان کند.

چگونه پیج رنک گوگل کار می‌کند

پیج رنک  گوگل به عددی بین 0 تا 10 اختصاص داده شده که ارزشی را برای اعتبار کلی وبسایت ارائه می‌دهد. این ابزار همچنین ارزش لینک‌های درونی را برای وبسایت می‌سنجد. متأسفانه رتبه‌بندی صفحات در این روش به آنچه که افراد در سئو استراتژی «کلاه سیاه» می‌نامند، منجر می شود.

استراتژی کلاه سیاه شامل اقداماتی از قبیل لینک‌های فروشی برای بهبود عملکرد رتبه یا قرار دادن لینک‌ها در بخش‌های نظرات بر روی وبسایت‌های دیگر می‌باشد. حال آنکه اکنون امتیازات برای عموم قابل مشاهده نیست گوگل هنوز هم از ابزار پیج رنک به طور مخفی به عنوان بخشی از الگوریتم کلی خود برای رتبه‌بندی سایت‌ها استفاده خواهد کرد.
چگونگی رتبه‌بندی وبسایت‌ها در نتایج موتور جستجوی گوگل به طور دقیق به عنوان یک راز و رمزی باقی مانده است. با این حال یکی از روش‌های آسان برای تعیین اینکه سایت شما در کجا قرار گرفته در زمانی است که برای کلمات کلیدی خاص یا عبارات کلیدی جستجو می‌کنید. همچنین بیشتر وبمستران بر روی بخش‌های خاصی موافقت دارند که باید برای بهبود رتبه‌بندی با گوگل تمرکز کرد؛ این بخش‌ها شامل عواملی مانند محتوای باکیفیت، تعامل (Engagement) و سیگنال‌های اجتماعی است.

البته اینکه گوگل از چه فاکتورهایی به طور دقیق برای رتبه سایت‌ها استفاده می‌کند و اینکه چگونه این فاکتورها یک سایت را نسبت به سایت دیگر می‌سنجند ناشناخته است.

بیشتر تخیمن زده می‌شود گوگل از صدها فاکتور استفاده می‌کند. تمرکز بر روی محتوا که کاربران درگیر شوند و بخواهند به اشتراک بگذارند یک حرکت هوشمندانه برای وبمستران است.
بنابراین آنچه که اغلب سئوکاران می‌گویند این است که در رده‌بندی گوگل پیج رنک بین سایت‌ها از بین نرفته و تنها اعلام نمی‌شود و افراد باید بدانند که نباید از اصولی رفتار کردن در گوگل و محتوا دوری کنند و بنابراین طبق اصول عمل کنند.