ویژگی های سایت خوب چیست ؟

پرتال اينترنتی بايد مخاطب مدار باشد

يکي از ابتدايی ترين انتظاراتی که از يک سايت اينترنتی مي شود داشت، مخاطب مداري پرتال است. يک سايت، در دنياي اينترنت، بايد مانند يک سازمان، مخاطب خود را بشناسد و تلاش کند براي حفظ و نگهداري اين مخاطب. اگر پرتالی به هر دليلی، قادر به حمايت از مخاطبان خود و شناسايي راه هايي براي حفظ و تعامل اثربخش با جامعه طرفداران خود نباشد ، در واقع در چشم انداز خود با شکست رو به رو خواهد شد. حفظ مخاطب و ارتقاي آن، بديهي ترين اصلي است که در چشم انداز پرتال هاي اينترنتي موفق، مشاهده مي شود. سايت هاي بزرگ اينترنت، از هر تلاشي براي حفظ مخاطب خود فروگذاری نمي کنند. امکانات لازم فروشگاه اینترنتی

پرتال اينترنتی بايد چند زبانه باشد

ما در دنيايي زندگي مي کنيم که اقلا شش زبان در دنيا، زبان هاي زنده و متداول است. زماني، زبان چيني را اصلا مردم نمي شناختند و علاقه اي هم به شناخت آن نداشتند. اما وقتي کسب و کار چيني و Made in China دنيا رو به فزوني گذاشت، دنيا به اين نتيجه رسيد که براي ارتباط با يک و نيم ميليارد نفر، بد نيست که زبان چيني که کاربرد فزاينده اي در صنعت و کسب و کار دارد، يادبگيرد.

اکنون، پرتال هاي معروف و مشهور و پر مخاطب خبري و خدماتي و غير خدماتي وب، نسخه اي به زبان چيني نيز در اختيار دارند. چين واقعيتي است در دنياي سنتي و حتي در دنياي ديجيتال. اگر کسب و کاري داريد که مخاطبانش، بدون مرز هستند و هر نقطه اي از جهان، مي تواند مخاطب شما باشد (مانند سايت خبری، اطلاع رساني، معرفی محصول و امثالهم)، نسخه چيني براي پرتال شما مي تواند نقش برگ برنده را ايفا کند. پرتالي که فقط به زبان فارسي يا فقط به زبان انگليسي باشد، پرتالي خواهد بود که ميليون ها بيننده وب را از دست خواهد داد.

از دست دادن ميليون ها بيننده، يعني از دست دادن ميليون ها کليک و شانس کم درآمد زايی. امروزه چند زبانه بودن يک پرتال، از معمولي ترين انتظارهايي است که مخاطبان يک سايت، از آن دارند و اين، يک انتظار به جا مي باشد. هر پرتالي که به زبان انگليسي يا فرانسوی يا اسپانيولی يا حتي چيني راه اندازي شود، شانس مشاهده آسان آن توسط درصد قابل ملاحظه اي از جمعيت کره زمين وجود خواهد داشت.

پس راه اندازي يک سايت بر اساس حداقل دو زبان، موضوعي است که بايد در دستور کار وب مستر پرتال هاي امروزي قرار بگيرد. نياز نيست کل سايت و صدها صفحه به زبان دوم ترجمه شود. گاهي اوقات، چند صفحه به زبان هاي اصلي، مي تواند فرصتي براي تعامل بهينه با مخاطبان مختلف باشد و آن ها را براي ارتباط و تعامل دو سويه با سايت ترغيب و تشويق کند. اين قضيه براي سايت هاي خدماتي و ارائه دهنده اطلاعات صنعتي و تجاري و آموزشي، بسيار مهم است.

افرادي که امروزه به امر طراحي و راه اندازي يک سايت يا وبلاگ روي مي آورند، بايد بدانند که با بيش از دو ميليارد مخاطب با سواد از 5 قاره جهان با زبان ها و تصورات مختلف رو به رو هستند و اين امر، وظيفه فعالان صنعت ديجيتال را سنگين مي کند. وقتي پرتالي به بيش از يک زبان راه اندازي شود، اين موضوع دور انديشي مديران پرتال را نشان مي دهد که قصد دارند کسب و کار خود را به بيرون ار مرزهاي جغرافيايي يک زبان خاص سوق دهند.

زبان دوم، فرصت سازي دوم است که توسط آن، مخاطبان بيش تر، تبليغات بيش تر و توليد محتواي بيش تر براي کسب و کار پرتال فراهم مي شود. فرصت آفريني ايجاد شده توسط زبان هاي مختلف در يک سايت اينترنتي، پتانسيل بالقوه اي است که مي تواند ضريب مخاطب پذيري پرتال را افزايش داده و بازارهاي مختلفي را به سمت و سوي کسب و کار پايگاه رهنمون کند. در نهايت يکي از رازهاي طراحي پرتال موفق، توجه به امر چند زبانه بودن است.

پرتال اينترنتی بايد نيازهای مخاطبان را تشخيص دهد

پرتال های موفق اینترنت، چه آن ها که هر ساله توسط جایزه بین المللی وب به نام webby awards اعلام می شوند و چه آن ها که در فهرست alexa قرار دارند و چه آن ها که پر مخاطب هستند و معروف، همه دارای ظرفیت ها و قابلیت هایی برای تشخیص نیازهای مخاطبان بالفعل و بالقوه خود هستند تا ضریب فعالیت ها را افزایش دهند. پرتالی که نتواند با طیف های مختلفی از کاربران خود ارتباط برقرار کند و اطلاعات آن را دریافت و دسته بندی کند، در نیاز سنجی کاربران با مشکلات رو به رو می شود و در دراز مدت، فرصت رقابت را در اختیار رقیبان قرار می دهد. نیاز سنجی متداول و مداوم، یکی از ابزارهای رقابتی در راه اندازی و مدیریت سایت های وب می باشد.

همواره تلاش کنید تا با این کاربران در ارتباط باشید. کاربرانی که هفتگی به سایت و محتوای آن مراجعه می کنند، بهترین تبلیغ کنندگان برای کسب و کار شما هستند. بهترین رقبا، مشتریان شما هستند. چرا که بهترین منتقدان و صادق ترین آن ها هستند. چرا که از خدمات شما همواره استفاده می کنند. پس راه هایی برای تعامل با آن ها در اختیار داشته باشید و از فرصت های مختلفی برای تعامل دو سویه با آن ها استفاده کنند. فرم های آنلاین، بخش ارتباط آنلاین و ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی، قابلیت هایی برای تعامل با کاربران و مخاطبان سایت می باشد که وب مسترها باید در دوران امروزی به آن کاملا اشراف و آگاهی داشته باشند. کم تر سایت موفقی در دنیا موجود است که مخاطبان نتوانند از طریق شبکه های اجتماعی، با مسئولان شرکتی و پرتالی در ارتباط نباشند. هر اندازه با مخاطبان بیش تر در ارتباط باشید، نیازهای آن را بهتر تشخیص داده و برای ارضای این نیاز بهتر تلاش خواهید کرد.

 

طراحی وب سایت                   هزینه طراحی سایت

ویژگی های سایت خوب چیست ؟

ویژگی های سایت خوب چیست ؟