ویژگی های سایت خوب چیست ؟

پرتال اینترنتی باید مخاطب مدار باشد

یکی از ابتدایی ترین انتظاراتی که از یک سایت اینترنتی می شود داشت، مخاطب مداری پرتال است. یک سایت، در دنیای اینترنت، باید مانند یک سازمان، مخاطب خود را بشناسد و تلاش کند برای حفظ و نگهداری این مخاطب. اگر پرتالی به هر دلیلی، قادر به حمایت از مخاطبان خود و شناسایی راه هایی برای حفظ و تعامل اثربخش با جامعه طرفداران خود نباشد ، در واقع در چشم انداز خود با شکست رو به رو خواهد شد. حفظ مخاطب و ارتقای آن، بدیهی ترین اصلی است که در چشم انداز پرتال های اینترنتی موفق، مشاهده می شود. سایت های بزرگ اینترنت، از هر تلاشی برای حفظ مخاطب خود فروگذاری نمی کنند. امکانات لازم فروشگاه اینترنتی

پرتال اینترنتی باید چند زبانه باشد

ما در دنیایی زندگی می کنیم که اقلا شش زبان در دنیا، زبان های زنده و متداول است. زمانی، زبان چینی را اصلا مردم نمی شناختند و علاقه ای هم به شناخت آن نداشتند. اما وقتی کسب و کار چینی و Made in China دنیا رو به فزونی گذاشت، دنیا به این نتیجه رسید که برای ارتباط با یک و نیم میلیارد نفر، بد نیست که زبان چینی که کاربرد فزاینده ای در صنعت و کسب و کار دارد، یادبگیرد.

اکنون، پرتال های معروف و مشهور و پر مخاطب خبری و خدماتی و غیر خدماتی وب، نسخه ای به زبان چینی نیز در اختیار دارند. چین واقعیتی است در دنیای سنتی و حتی در دنیای دیجیتال. اگر کسب و کاری دارید که مخاطبانش، بدون مرز هستند و هر نقطه ای از جهان، می تواند مخاطب شما باشد (مانند سایت خبری، اطلاع رسانی، معرفی محصول و امثالهم)، نسخه چینی برای پرتال شما می تواند نقش برگ برنده را ایفا کند. پرتالی که فقط به زبان فارسی یا فقط به زبان انگلیسی باشد، پرتالی خواهد بود که میلیون ها بیننده وب را از دست خواهد داد.

از دست دادن میلیون ها بیننده، یعنی از دست دادن میلیون ها کلیک و شانس کم درآمد زایی. امروزه چند زبانه بودن یک پرتال، از معمولی ترین انتظارهایی است که مخاطبان یک سایت، از آن دارند و این، یک انتظار به جا می باشد. هر پرتالی که به زبان انگلیسی یا فرانسوی یا اسپانیولی یا حتی چینی راه اندازی شود، شانس مشاهده آسان آن توسط درصد قابل ملاحظه ای از جمعیت کره زمین وجود خواهد داشت.

پس راه اندازی یک سایت بر اساس حداقل دو زبان، موضوعی است که باید در دستور کار وب مستر پرتال های امروزی قرار بگیرد. نیاز نیست کل سایت و صدها صفحه به زبان دوم ترجمه شود. گاهی اوقات، چند صفحه به زبان های اصلی، می تواند فرصتی برای تعامل بهینه با مخاطبان مختلف باشد و آن ها را برای ارتباط و تعامل دو سویه با سایت ترغیب و تشویق کند. این قضیه برای سایت های خدماتی و ارائه دهنده اطلاعات صنعتی و تجاری و آموزشی، بسیار مهم است.

افرادی که امروزه به امر طراحی و راه اندازی یک سایت یا وبلاگ روی می آورند، باید بدانند که با بیش از دو میلیارد مخاطب با سواد از ۵ قاره جهان با زبان ها و تصورات مختلف رو به رو هستند و این امر، وظیفه فعالان صنعت دیجیتال را سنگین می کند. وقتی پرتالی به بیش از یک زبان راه اندازی شود، این موضوع دور اندیشی مدیران پرتال را نشان می دهد که قصد دارند کسب و کار خود را به بیرون ار مرزهای جغرافیایی یک زبان خاص سوق دهند.

زبان دوم، فرصت سازی دوم است که توسط آن، مخاطبان بیش تر، تبلیغات بیش تر و تولید محتوای بیش تر برای کسب و کار پرتال فراهم می شود. فرصت آفرینی ایجاد شده توسط زبان های مختلف در یک سایت اینترنتی، پتانسیل بالقوه ای است که می تواند ضریب مخاطب پذیری پرتال را افزایش داده و بازارهای مختلفی را به سمت و سوی کسب و کار پایگاه رهنمون کند. در نهایت یکی از رازهای طراحی پرتال موفق، توجه به امر چند زبانه بودن است.

پرتال اینترنتی باید نیازهای مخاطبان را تشخیص دهد

پرتال های موفق اینترنت، چه آن ها که هر ساله توسط جایزه بین المللی وب به نام webby awards اعلام می شوند و چه آن ها که در فهرست alexa قرار دارند و چه آن ها که پر مخاطب هستند و معروف، همه دارای ظرفیت ها و قابلیت هایی برای تشخیص نیازهای مخاطبان بالفعل و بالقوه خود هستند تا ضریب فعالیت ها را افزایش دهند. پرتالی که نتواند با طیف های مختلفی از کاربران خود ارتباط برقرار کند و اطلاعات آن را دریافت و دسته بندی کند، در نیاز سنجی کاربران با مشکلات رو به رو می شود و در دراز مدت، فرصت رقابت را در اختیار رقیبان قرار می دهد. نیاز سنجی متداول و مداوم، یکی از ابزارهای رقابتی در راه اندازی و مدیریت سایت های وب می باشد.

همواره تلاش کنید تا با این کاربران در ارتباط باشید. کاربرانی که هفتگی به سایت و محتوای آن مراجعه می کنند، بهترین تبلیغ کنندگان برای کسب و کار شما هستند. بهترین رقبا، مشتریان شما هستند. چرا که بهترین منتقدان و صادق ترین آن ها هستند. چرا که از خدمات شما همواره استفاده می کنند. پس راه هایی برای تعامل با آن ها در اختیار داشته باشید و از فرصت های مختلفی برای تعامل دو سویه با آن ها استفاده کنند. فرم های آنلاین، بخش ارتباط آنلاین و ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی، قابلیت هایی برای تعامل با کاربران و مخاطبان سایت می باشد که وب مسترها باید در دوران امروزی به آن کاملا اشراف و آگاهی داشته باشند. کم تر سایت موفقی در دنیا موجود است که مخاطبان نتوانند از طریق شبکه های اجتماعی، با مسئولان شرکتی و پرتالی در ارتباط نباشند. هر اندازه با مخاطبان بیش تر در ارتباط باشید، نیازهای آن را بهتر تشخیص داده و برای ارضای این نیاز بهتر تلاش خواهید کرد.

 

طراحی وب سایت                   هزینه طراحی سایت

ویژگی های سایت خوب چیست ؟

ویژگی های سایت خوب چیست ؟