وبسرویس چیست

وبسرویس پیامک چیست؟

وبسرویس پیامک چیست؟

وبسرویس به شما این امکان را می دهد که از طریق سایت یا نر م افزار خود ارسال پیامک داشته باشید برای مثال اتوما سیون اداری یا مدارس و یا نرم افزار های حسابداری سایت خود را به سیستم ارسال پیامک متصل کرده و ارسال پیامک انجام دهید استفاده از این سرویس رایگان میباشد.

کار با وب سرویس بسیار ساده است با داشتن یکی از نسخه های سامانه مکث اس ام اس (به غیر از پنل رایگان) این امکان برای شما فعال میباشد.

API چیست ؟

به زبان ساده رابط‌هایی نرم‌افزاری هستند که ارتباط بین نرم‌افزارهای مختلف را پیاده‌سازی میکنند.
Application Programming Interface

وب سرویس چیست و چه کاربرد هایی در پنل اس ام اس دارد؟

وب سرویس پیام کوتاه برای مقاصد حرفه‌ای و مختص برنامه نویسان است و کاربرد عام ندارد. وب سرویس قابلیتی است که این امکان را می دهد تا برنامه مدیریت پیام کوتاه بطور مجزا توسط خود شما تولید شودو طراحان و برنامه نویسان نرم افزار های خود را به سیستم ارسال پیامک متصل نمایند و بتوانند به صورت انلاین پیامک ارسال کنند.

در واقع وب سرویس ها برنامه یا قطعه کد هایی هستند که تحت وب قابل دسترسی اند و از طریق پروتکل های استانداردی مانند اچ تی تی پی به انتقال و مبادله دیتا با سایر برنامه های کاربردی میپردازند.اساس کار وب سرویس ها بر پایه دریافت و تولید پیام بنیان گذاری شده است. بدین معنی که آنها منتظر می مانند که کلاینت ها به آنها وصل شده و بنا به درخواست کلاینت ها به آن ها پاسخ می دهند.

با استفاده از وب سرویس سایر برنامه های شما (مثل برنامه های حسابداری، اتوماسیون و …) می توانند از قابلیت های خدمات پیام کوتاه بهره مند شوند. البته همه اینها به شرطی است که توانایی های فنی و برنامه نویسی در مرکز شما وجود داشته باشد در غیر اینصورت وب سرویس قابل استفاده نخواهد بود.

وب سرویس تحت وب یا ای پی آی ، برای برنامه نویسان و طراحان وب سایت کاربرد بسیاری دارد و آنها را قادر می سازد تا با استفاده از سرویس ها ، بتوانند پیامک های خود را با استفاده از خط خریداری شده به آسانی ارسال و دریافت نمایند.

وبسرویس ها در واقع این امکان را فراهم می کنند تا طراحان و برنامه نویسان بتوانند سایت خود را به سیستم ارسال پیامک متصل کنند. به گونه ای که بتوانند به صورت انلاین پیامک ارسال نمایند.

فرض کنید هم اکنون شما برنامه تحت وب ای را جهت ارسال پیامک در اختیار دارید و از طریق آن، پیامک های خود را به مخاطبین ارسال می نمایید. اگر بخواهید به صورت خودکار مبلغ بدهی، پیام تبریک و… به مشتریان خود ارسال کنید فقط کافی است از طریق وب سرویس این امکان را در برنامه خود قرار دهید. به گونه ای که از طریق وب سرویس به سرور خدمات پیامک متصل شده و اقدام به ارسال پیامک می نمایید.


فرض کنید شما یک فروشگاه اینترنتی دارید و یا سایت رستوران دارید که انلاین سفارش میگیرید، آیا باید هر دقیقه متصل به پنل مدیریت شوید تا اگر سفارشی بود ببینید!

ما با متصل کردن وب سرویس به سایت های طراحی شده توسط ” گروه طراحی سایت مرسا ” این امکان را به شما میدهیم که تمامی اتفاقات و دریافت سفارشات را از طریق پیامک به مدیریت و یا چندین نفر گزارش داده شود تا شما فقط موقع دریافت سفارش وارد پنل مدیریت شوید.


پس از مهمترین کاربردهای پنل های اس ام اس تحت وب قابلیت اتصال آن به نرم افزار های خارجی است ، این کاربرد باعث میشود تا نرم افزار های کاربردی دیگر قادر باشند در شرایط مختلف پیامک ارسال نمایند ، در مورد بسیاری از وب سایت ها و نرم افزار ها این امکان بسیار حیاتی میباشد.

برای طراحی وب سایت شما با امکان متصل شدن به پنل پیامکی لطفا با ما در ارتباط باشید

 

 

مشاوره رایگان