فروشگاه اینترنتی چیست ؟

فروشگاه اینترنتی به وب سایتی گفته می شود که تعدادی کالا یا خدمات از هر نوعی را در ویترین خود عرضه می کند. مشتریان برای استفاده از آن خدمات یا کالاها می توانند به فروشگاه سفارش بدهند؛ و حتی هزینه خدمات یا کالا را به صورت آنلاین پرداخت نمایند .

(فروشگاه آنلاین) سایتی است که مانند یک فروشگاه سنتی ، اجناس مختلف با ماهیت های متفاوتی را برای فروش عرضه می‌کند.

خریداران پس از ورود به سایت فروشگاه، سرویس ها یا کالاهای مورد نظر خود را انتخاب کرده و سفارش می‌دهند. پس از تکمیل سفارش، هزینه‌ی آن به چند شیوه قابل پرداخت می باشد از جمله : کارت‌های بانکی، پرداخت نقدی به مأمور تحویل در زمان دریافت کالا، واریز به حساب و … پس از تأیید سفارش توسط مسئول فروشگاه (سایت)، مامور تحویل کالا را از انبار فروشنده تحویل گرفته و به دست خریدار می‌رساند. فروشگاه اینترنتی چیست ؟

برای دریافت سفارش از مشتری معمولا سیستمی به نام سبد خرید مجازی وجود دارد که می توان سفارشات را در آن ثبت نمود . سایت های پیشرفته حتی سبد خرید مشتری خود را تا مراجعه بعدی به سایت محفوظ نگه می دارند.

بنابراین مشتری در طی چند روز می تواند یک سبد خرید را تکمیل نماید و سپس هزینه ی آن را پرداخت کرده و خدمات و کالای خود را دریافت نماید . ارائه خدمات در فروشگاه های اینترنتی می تواند به صورت فیزیکی یا غیر حضوری ( مجازی ) باشند .

از خدمات فیزیکی می توان خرید کتاب، مایحتاج زندگی، موبایل و . . .را نام برد؛ و از خدمات مجازی می توان به فروش فیلم، موسیقی و . . . اشاره نمود.

مهمترین مزیت فروشگاه های اینترنتی در دسترس بودن آنهاست.

آیا از خود پرسیده اید فروشگاه اینترنتی چیست ؟ و چه مزایای دارد؟

خریدار در هر مکان و موقعیتی فقط با دسترسی به اینترنت می تواند خرید خود را انجام دهد . این روش یک نوع تغییر مدل در شیوه تجارت محسوب می شود، و برای فروشنده و مشتری سودمند می باشد . اما شروع این تجارت هم نیاز به یک سری عوامل دارد که عدم رعایت آنها می تواند ضررهایی را در پی داشته باشد.

 

فروشگاه اینترنتی چیست : Online shopping

 

مزایای فروشگاه اینترنتی

  • داشتن یک فروشگاه اینترنتی کاربران شما را محدود به ناحیه ای خاص نمی کند و آنها می توانند از هر جایی که هستند کالای مورد نظر خود را مشاهده، مقایسه و خریداری نمایند.

 

  • سایت فروشگاهی علاوه بر نداشتن محدودیت مکانی، محدودیت زمانی نیز ندارد، یعنی کاربر در هر زمانی از روز می تواند اقدام به خرید کالا نماید و شما به عنوان فروشنده می توانید در هر زمان از سفارشات مطلع شوید.

 

  • همانطور که می دانید در یک فروشگاه فیزیکی تعداد محدودی از کاربران می توانند قرار گیرند در حالیکه در تعداد افراد یک فروشگاه اینترنتی هیچ محدودیتی نیست. فروش آنلاین چیست

 

  • نیاز به سرمایه گذاری کمتر، از دیگر مزایای فروشگاه اینترنتی است. در فروشگاه فیزیکی شما باید کالاهای مورد نیاز کاربر را در فروشگاه عرضه کنید و در معرض دید عموم قرار دهید و این امر نیاز به داشتن یک سرمایه کلان دارد، ولی داشتن یک فروشگاه اینترنتی این امکان را به شما می دهد که بعد از گرفتن سفارش اقدام به خرید کالا کنید.

 

  • هزینه های اضافه مانند هزینه خرید و یا اجاره مکان فروشگاه، حقوق کارمندان، دکوراسیون داخلی فروشگاه و دیگر هزینه های گرداندن یک فروشگاه فیزیکی در فروشگاه اینترنتی وجود ندارد.

 

  • شما با عرضه کالاهای مختلف در فروشگاه اینترنتی خود می توانید نیازهای متفاوتی از کاربران را برطرف کنید

 

  • خریداران می توانند تنها با یک کلیک کالاهای مورد نظر خود را مقایسه کنند و دیگر نیاز به رفتن به فروشگاه های متفاوت برای مقایسه کالاها نیست. پس خرید، سریع تر و ساده تر انجام می پذیرد.

 

  • شما با داشتن یک فروشگاه اینترنتی به خاطر نداشتن هزینه های مکان و انبار می توانید کالا هایی با قیمت مناسب تر در اختیار کاربران خود قرار دهید و مشتریان بیشتری داشته باشید.

 

  • فروشگاه اینترنتی با امکان داشتن روش های مختلف برای پرداخت از قبیل پرداخت آنلاین، آسان پرداخت، فیش بانکی، تحویل در محل و … باعث رضایت کاربر شما می شود.

 

  • مشتریان بدون نیاز به حضور فیزیکی در فروشگاه و طی نمودن مسیر فروشگاه می توانند خرید خود را انجام دهند.
  • با ارائه‌ی اطلاعات و جزئیات هر کالا در سایت، مشتریان خود را راضی نگاه خواهید داشت. در حالی که ارائه‌ این اطلاعات به هر مشتری در یک فروشگاه سنتی معمولاً امکان‌پذیر نیست و یا بسیار دشوار است.

 

  • سایت فروشگاه شما همزمان یک کاتالوگ کامل و به روز از محصولات شما بوده و ابزار تبلیغاتی مناسب در جهت فروش محصولات شما می باشد.

 

امکانات و تعرفه فروشگاه اینترنتی

 

 

مشاوره رایگان طراحی سایت مرسا

 

فروشگاه اینترنتی چیست ؟