الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی و سئو در گوگل مورد استفاده قرار می گیرد.الگوریتم های گوگل شامل معادلات گوناگون و متفاوت و تابع است که برای کاربر نمایش داده شود. خزنده موتور های جستجو همه اطلاعات و داده ها را گرد آوری کرده و ذخیره و نگهداری می نماید. در حقیقت اگوریتم ها به شکل ریاضی می باشند که محتویات و اطلاعات توسط آنها طبقه بندی می شود تا زمانی که به این داده ها کاربر احتیاج داشته باشد .
کسانی که دارای وب سایت هستند و فعالیت خود را از طریق وب سایتشان انجام می دهند خواستار این می باشند زمانیکه کاربر بدنبال اطلاعاتی می باشد از طراحی سایت او استفاده کند و برای کاربر اطلاعات موجود در سایت او نشان داده شود و این عمل سبب رقابت بین دارندگان وب سایت شده تا سایت آنها در نتیجه جستجوی موتورهای گوگل در رنکینگ بالا قرار گیرد.
الگوریتم گوگل ،عامل کلمات کلیدی را به کار می برد. بستگی به تعداد کلمات کلیدی بکار رفته در صفحه ، موتور جستجوگر گوگل نیز به آن صفحه امتیاز می دهد و این امتیاز همان رتبه سایت است وقتی کاربران جستجوی اطلاعات خود را می کنند.
به هر حال برای تمام مدیران و ادمین های سایت مهم می باشد که در نتایج جستجوی گوگل سایت آنها در مرتبه نخست قرار بگیرد چون قرار گرفتن در رتبه بالا بر روی بازدید کاربران از سایت اثر مستیم دارد این یعنی تعداد بازدید کنندگان و ترافیک ساایت خیلی بالا می باشد و موضوعی خوش حال کننده برای دارندگان سایت می باشد.
هر از چند گاهی الگوریتم گوگل تغییر می یابد و این کار برای پیشگیری از ترفندهایی است که سایت ها می زنند تا در نتیجه های جستجو در رتبه بالا قرار بگیرند و سایت هایی که ارتباطی با جستجو ندارند رد نمایند و این عمل به نفع کاربران است که همیشه به اطلاعاتی دست یابند که مرتبط و هماهنگ با جستجوی آنها است نه اطلاعاتی که بدردشان نمی خورد و زاید است .

بهینه سازی سایت با الگوریتم گوگل پاندا:

شروع الگوریتم گوگل پاندا از سال 2011 بود و هدف از تشکیل این الگوریتم اعتبار دادن به وب سایت ها با محتویات مفید و دادن رتبه های بالا به آنها می باشد و وب سایت هایی که آپدیت شده نیستند و از مطالب و محتویاتی سایت های دیگر کپی می نمایند آنها را پاک و کنار می زند.
فاکتور های مختلفی برای بهینه کردن سایت با الگوریتم گوگل پاندا موجود است که آنها را بررسی می کنیم.
اگر محتویات و داده هایی که در سایت شما قرار دارند از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد تعداد بازدید کنندگان وب سایت شما زیاد شده و مدت زمان بیشتری در سایت شما برای استفاده از مطالب می گذارنند و سایت شما را ترک نمی نمایند.
از سایت هایی که ارزش و اعتبار خوبی دارند می توانید از لینک آنها در سایت خود استفاده نمایید و در وب سایت خود تبلیغ های زیاد انجام ندهید.
در شبکه های اجتماعی صفحه ای برای فعالیت خود ساخته و مطالب و محتویات خود را در این شبکه ها قرار داده تا کاربران زیادی را به سمت سایت خود سوق دهید.
تصاویر و متن را کنار هم بکار ببرید.
در سایتتان از محتویات با ارزش استفاده نمایید تا مخاطبین زیادی داشته باشید و مطلب های کپی شده از سایت را پاک نمایید.

بهینه سازی سایت با الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل :

این الگوریتم با توجه به مفهوم و تعریف کلید واژه که دریافت می شود فعالیت خود را انجام می دهد و برای کاربر نتایج مطلوبی را بهمراه دارد و برای رنکینگ نیز اثر ندارد و از نوع الگوریتم تکاملی می باشد و الگوریتم مرغ مگس خوار به انچه که کاربر می خواهد اهمیت قائل می شود. پس شما می توانید با مطالبی که با سایت شما هماهنگ است و با توجه به خواسته کاربرانتان مورد توجه این الگوریتم قرار بگیرید.