آموزش گوگل وبمستر

گوگل وبمستر تولز ابزاری رایگان ولی قدرتمند جهت مدیریت سئو سایت و بررسی آماری روند پیشرفت یا پسرفت سایت را در اختیار وبمستران قرار میدهد. با توجه به اینکه Google Webmaster Tools مستقیما از طرف خود گوگل راه اندازی و پشتیبانی شده است از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و همین امر اهمیت آموزش وبمستر گوگل را دوچندان میکند.

به شما توصیه میکنیم که حتما سایت خود را در گوگل وب مستر ثبت کنید و تغییرات آن را بصورت مداوم تحت نظر داشته باشید، در شرایط بحرانی مانند افت ناگهانی بازدید سایت و یا حذف سایت شما از نتایج گوگل بهترین مرجع برای یافتن مشکل همین وبمستر تولز می باشد.

چرا باید از گوگل وبمستراستفاده کنیم؟

1.   شما به وسیله ابزارگوگل وبمستر می توانید کارایی سایت خود را تحت نظر بگیرید، برای مثال :

  •   با استفاده از گوگل وبمستر اطمینان یابید که گوگل به سایت شما دسترسی دارد
  • در گوگل وبمستر درخواست بررسی محتوای جدید اضافه شده توسط موتورهای جستجوی گوگل را دهید و یا دسترسی ربات های گوگل را به بخشی از محتوای خود مسدود کنید.
  •  تحت نظر قرار دادن محتوای سایت و بررسی گرافیکی و نموداری عملکرد آن در نتایج جستجوی گوگل در گوگل وبمستر انجام می پذیرد.
  •  مراقبت از سایت با حداقل اختلال و افت در وضعیت سئو .
  •    Malware و اسپم ها را در سایت خود شناسایی کرده و از بین ببرید تا سایت شما پاک بماند.

2. با ابزارگوگل وبمستر بیابید که کاربران و گوگل چگونه سایت شما را می بینند، برای مثال :

  • با استفاده از گوگل وبمستر می توان دریافت که چه مورد سوالی  توسط کاربرباعث می شود تا گوگل سایت شما را نمایش دهد؟
  • آیا برخی از مورد سوال ها باعث افزایش بازدیدکنندگان به سایت شما نسبت به بقیه سایت ها می شود؟
  • آیا قیمت محصولات، اطلاعات تماس با شرکت و اطلاعات high light  شده در rich snippet  سایت شما قرار دارد؟
  • چه سایت های به وب سایت شما لینک داده اند؟
  •  آیا کارکرد سایت شما مناسب افرادی که با موبایل در گوگل جستجو می کنند، است؟


لینک صفحه گوگل وبمستر : Google we master



گوگل وبمستر مناسب چه افرادی است ؟

گوگل وبمستر مناسب همه ی کسانی است که وب سایت دارند چه افراد عمومی و چه  افراد متخصص.چه تازه کارها و چه حرفه ای ها .

صاحبان کسب و کار و نمایندگان :

حتی اگر نمی دانید که چگونه از گوگل  وبمستر استفاده کنید باید از آن آگاه باشید و یک سری کارکرد های ابتدایی از آن را یاد بگیرید.شما ممکن است فردی را  مسلط به گوگل وبمستربرای تنظیم سایت روی ابزار گوگل وبمستر استخدام کنید در این صورت شما می توانید با آن فرد متخصص همکاری کنید تا اطمینان یابید  به همه ی گزارشات مربوط به سایت خود دسترسی و کنترل دارید .به علاوه این نظر خوبی است که تا آنجا که می توانید درباره ی کارایی سایت خود در نتایج جستجو بدانید تا بتوانید تصمیمات بزرگ کاری در باره ی سایت خود بگیرید.

متخصصان سئو و فروشندگان آنلاین:

به عنوان کسی که بر روی بازاریابی آنلاین تمرکز دارد، ابزار گوگل وبمستر  به شما کمک می کند تا میزان بازدیدکنندگان سایت خود را تحت نظر بگیرید، رتبه سایت خود را بالا ببریدو درباره ی حضور در ننایج جستجو تصمیماتی بر پایه ی اطلاعات درست بگیرید.گوگل وبمستربه شما کمک می کند که یک آنالیز  بازاریابی حرفه ای تر در مقایسه با دیگر ابزار گوگل مثل Google Trends ، Analytics و Ad Words داشته باشید.

 

فواید گوگل وبمستر تولز


1- ارائه نقشه سایت به گوگل – Sitemap Submission

شما با استفاده از گوگل وبمستر تولز می توانید نقشه سایت خودتان را در گوگل ثبت کنید. هیچ راه دیگری وجود ندارد که نقشه سایت به موتور گوگل داده شود ، این موضوع باعث می شود تا نقشه سایت شما که حاوی مطالب جدید است زودتر و بهتر توسط گوگل برررسی شود.

2- کوئری جستجو – Search Queries

کوئری ها می توانند آمار بسیار مهمی را به شما ارائه دهند. کوئری ها در گوگل وبمستر تولز حاوی اطلاعات مهمی در رابطه با بالاترین کلماتی که باعث جستجوی ارگانیک سایت شما شده اند باشد. تمام سئو کاران جهان باید به خوبی با اطلاعات گوگل وبمستر آشنایی داشته باشند.

3- ارور های خزنده گوگل – Crawl Errors

یکی از مهمترین امکاناتی که همه وبمستران از گوگل وبمستر تولز استفاده می کنند بخش خطاهای خزنده گوگل می باشد. این خطا ها ممکن است به دور از چشم شما اتفاق افتاده باشد و شما اطلاعی از آنها نداشته باشید بدین صورت با یافتن آنها توسط Google webmaster tools می توانید از کاهش رنکینگ خود جلوگیری نمایید.

4- بک لینک ها به سایت شما – Backlinks

یکی دیگر از امکانات گوگل وبمستر تولز این است که شما می توانید تمام بک لینک های مربوط به وبسایت خود را در آن مشاهده کنید.

5- داده های ساختاری – Structured Data

استراکچرد دیتا یا داده های ساختاری ( ترجمه شده ) ، اطلاعاتی هستند که به موتورهای جستجو کمک می کنند که دید بهتری نسبت به سایت یا یک ایمیل داشته باشند. تاکنون استانداردهای بسیاری برای استراکچرد دیتا ایجاد شده است که توسط آنها می توانیم اطلاعاتی در مورد یک فیلم ، مقاله ، کتاب ، دستورالعمل طبخ غذا و موارد متعدد دیگری را به موتورهای جستجو بدهیم.

 


شاید بخواهید بدانید:  طراحی اپلیکیشن سوپرمارکت


 

 

آموزش گوگل وبمستر