هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل

سوالی که در ذهن بسیاری از افراد شکل می گیرد این است که هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل بر چه اساسی محاسبه می شود و چگونه می توانند برآورد قیمت ساخت اپلیکیشن موبایل مورد نظر خود را داشته باشند. طراحی اپلیکیشن موبایل مشابه سایر کارهای خدماتی دیگر مانند طراحی سایت و… تعرفه مشخص و ثابتی ندارد و با توجه به تعریفی که از پروژه انجام می شود و زمانی که طراح برای یک پروژه می گذارد محاسبه می گردد.

به غیر از فاکتور زمان، شرکتی که کار طراحی را انجام می دهد نیز بر اساس استانداردها و تجربه ای که دارد تعرفه های خاص خود را مشخص می کند. بنابراین می توان به طور خلاصه اینطور در نظر گرفت که معیار ثابت و مشخصی برای تعیین تعرفه طراحی اپلیکیشن موبایل وجود ندارد. هدف از این مقاله مشخص نمودن پارامترهای تاثیر گذار در قیمت ساخت اپلیکیشن های اندروید و IOS است و در این مطلب سعی میکنیم اطلاعات فنی لازم جهت انتخاب مجری مناسب در این زمینه را به شما ارائه دهیم. با توجه به مواردی که ذکر گردید به طور خلاصه موارد زیر در تعرفه تاثیر گذار هستند:

  • زمان انجام پروژه
  • تجربه شرکت مجری و تعرفه خاصی که هر شرکت بر اساس آن قیمت را مشخص می کند
  • تکنولوژی انجام کار
  • گرافیک و طراحی UI و UX اپلیکیشن موبایل
  • نحوه اتصال اپلیکیشن موبایل به سرور
  • استفاده از ساختارهای آماده یا طراحی اختصاصی

در ادامه سعی میکنیم موارد فوق را به تفصیل توضیح دهیم.

زمان انجام پروژه ساخت اپلیکیشن

اولین کاری که در زمینه سفارش طراحی اپلیکیشن موبایل باید انجام دهید این است که طرح اولیه پروژه خود را که شامل نیازهای شما، مخاطب اپلیکیشن، چیدمان صفحات و توضیحات مرتبط با کارکرد اپلیکیشن است آماده نمایید. انجام چنین کاری چند حسن برای شما خواهد داشت، مهمترین حسن این کار این است که نیازهایی که دارید به صورت منسجم درخواهد آمد و می توانید به طراح ایده خود و آن چیزی که مدنظر دارید را نشان دهید و نهایتا اپلیکیشن موبایلی که تحویل خواهید گرفت مشخص خواهد بود. از طرف دیگر مشخص نمودن طرح پروژه به طراح کمک خواهد کرد تا بتواند برآورد دقیق و درستی از هزینه و زمان انجام پروژه طراحی اپلیکیشن (اندروید، ویندوز موبایل یا IOS) داشته باشد.

تکنولوژی انجام کار

ساخت نرم افزار موبایل به دو صورت کلی انجام می پذیرد:

  • طراحی نرم افزارهای native
  • استفاده از سیستم های Multiplatfrom

در حالت اول، طراح اپ موبایل بر اساس سیستم عامل مورد نظر شما کدنویسی انجام می دهد و زمان طراحی طولانی تر خواهد بود. اما این روش طراحی اپ موبایل معمولترین روش طراحی اپلیکیشن است و تمام اپلیکیشن های حرفه ای با این روش ایجاد می شود. به این دلیل که سرعت لود اپلیکیشن در این حالت بیشتر خواهد بود و تمام کارهای پیچیده در اپلیکیشن با طراحی native قابل انجام است. زبان طراحی اپلیکیشن اندروید به صورت نیتیو، زبان برنامه نویسی جاوا و زبان طراحی اپلیکیشن برای سیستم عامل IOS زبان سوئیفت است.

حالت دوم استفاده از سیستم های چند بن سازه ای یا MultiPlatfrom است، در چنین حالتی برنامه نویس موبایل خروجی اپ را در سیستم مرورگر موبایل خواهد داشت و طراحی اپ با زبان های HTML, Javascript و CSS انجام خواهد شد. پس از طراحی اپ به صورت HTML ، اپلیکیشن در مرورگر کاربر لود می شود. از جمله پلتفرم هایی که چنین اپلیکیشن هایی می توان با آنها تولید کرد phonegap و xamarin هستند. اپ هایی که به این روش تولید می شوند این قابلیت را دارند که در سیستم عامل های مختلف از جمله اندروید، IOS و ویندوز استفاده شوند و نیاز نیست که برای هر سیستم عامل برنامه نویسی جداگانه انجام شود. البته همانطور که قبلا هم گفته شود به دلیل مشکل کند بودن و همچنین منعطف نبودن چنین سیستم هایی، اپلیکیشن های حرفه ای در دنیا به این روش تولید نمی شوند.

گرافیک و طراحی UI و UX اپلیکیشن موبایل

طراحی گرافیک اپلیکیشن موبایل، با توجه به تجربه کاربری و بر اساس نیازها و رفتارهای کاربر اهمیت بسیار بالایی دارد. شرکتهایی که در این زمینه تجربه کافی دارند، با توجه به مدل ذهنی و رفتار شناسی کاربران، عناصر مختلف اپلیکیشن را جایگزین می کنند. به همین جهت هزینه طراحی گرافیکی و تجربه کاربری با توجه به اپلیکیشن مشخص می شود. در نظر داشته باشید که زیبایی ظاهری اپلیکیشن به تنهایی ملاک بر حرفه ای بودن و خوب بودن آن نیست، بلکه سادگی و کارکرد مناسب آن از اهمیت بیشتری برخوردار است.

نحوه اتصال اپلیکیشن موبایل به سرور

اپلیکیشن های موبایل داینامیک، برای اینکه بتوانند اطلاعات را نگهداری کنند به سرور متصل می شوند. بنابراین بخشی از تعرفه طراحی اپلیکیشن موبایل، به طراحی بخش سرور و مدیریت محتوای اپ مرتبط می شود. اینکه شما چه نوع اطلاعاتی را در سمت سرور ذخیره سازی می کنید و چه پنل مدیریتی برای محتوای اپ خواهید داشت. برای طراحی بخش سرور اپلیکیشن موبایل سه حالت مختلف وجود دارد:

  • طراحی بخش سرور از پایه برای مدیریت محتوای اپلیکیشن
  • اتصال بخش سرور اپ به سیستم مدیریت محتوای سایت
  • نوشتن لایه جدید برای ارائه محتوا به اپلیکیشن و اتصال آن به دیتابیس سایت

هر کدام از حالت های فوق با توجه به زمانی که طراح خواهند گرفت هزینه مجزا خواهند داشت. به عنوان مثال اگر قرار باشد که پنل مدیریت سمت سرور و خروجی بخش وب به صورت طراحی سایت برای شما انجام شود، انجام این کار هزینه مجزا خواهد داشت و شامل هزینه طراحی سایت نیز می شود و اگر خروجی بخش وب نداشته باشد، شما صرفا هزینه طراحی پنل مدیریت را پرداخت خواهید کرد. همچنین برخی از سیستم های مدیریت محتوا این امکان را دارند که شما خروجی API لازم برای اپ را از آنها تهیه کنید و در این صورت برای راه اندازی بخش سرور شما هزینه ای نخواهید داشت.

هزینه انواع اپلیکیشن های موبایل

اپلیکیشن های موبایل طراحی شده را می توان به گروه های مختلف تقسیم کرد و بر اساس آن اعلام هزینه انجام داد. به عنوان مثال برخی از انواع اپلیکیشن موبایل عبارتند از:

  • اپلیکیشن موبایل خبری
  • اپلیکیشن موبایل فروشگاهی
  • اپلیکیشن موبایل فست فود
  • اپلیکیشن موبایل رستوران
  • اپلیکیشن موبایل نیازمندی
  • اپلیکیشن موبایل کاتالوگ (مناسب برای شرکتهایی که تمایل به نمایش لیست محصولات، کاتالوگ، اخبار شرکت و… دارند)

همچنین هزینه طراحی اپلیکیشن نیتیو، با توجه به اینکه اپلیکیشن برای اندروید یا IOS طراحی شود متفاوت خواهد بود. در حال حاضر حداقل هزینه طراحی اپلیکیشن توسط گروه مرسا از 1.300.000 تومان شروع می شود و بر اساس طرحی که در اپلیکیشن قرار دارد و نوع طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل زمان و هزینه برآورد خواهد شد. در صورتی که در مورد محاسبه تعرفه اپلیکیشن و همچنین تحلیل اولیه پیاده سازی آن سوالی دارید همین الان با کارشناسان ما تماس بگیرید یا از طریق فرم سفارش طراحی اپلیکیشن موبایل پیام خود را برای ما ارسال نمایید.

 

فرم تماس با ما                                                                     امکانات اپلیکیشن

هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل

هزینه طراحی اپلیکیشن موبایل