چرا باید از بستر کسب و کار اینترنتی معتبری استفاده شود

یکی از مهمترین تاثیراتی که فضای مجازی بر روی زندگی بشر گذاشته است این است که بر روی شیوه های کسب در آمد تاثیر گذاشته است.

پیش از این مردم تنها در صورتی می توانستند درآمد کسب کنند که محصولی فیزیکی برای عرضه داشتند. اما امروزه گسترده بودن فضای مجازی و دسترسی مردم به اینترنت باعث راه اندازی کسب و کار اینترنتی در طیف وسیعی شده است.

چرا راه اندازی کسب و کار اینترنتی محبوب است

با افزایش سرعت اینترنت و افرادی که به ایننترنت دسترسی دارند کسب و کار های اینترنتی وارد زندگی مردم شدند

اما دلایلی که باعث شده است راه اندازی کسب و کار اینترنتی موضوع داغ این روز ها باشد، را می توان موارد به شکل زیر دانست:

کسب و کار اینترنتی محدود به زمان و مکان نیست

محدوده مشتریان گسترده ای دارد

برای مدیر یک کسب و کار 2 موردی که ذکر شد می تواند جرقه ای برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی باشد. امروزه می توان انواع کالا ها را به صورت اینترنتی خرید کرد.

سوپر مارکت آنلاین اجازه خرید اینترنتی اقلام مورد نیاز روزانه را برای کاربران فراهم می کندو انواع فروشگاه های اینترنتی ، از خرید آنلاین محصولات دیجیتالی تا خرید اینترنتی میز و صندلی و وسایل خانه و هزاران کالای دیگر.

چرا مهم است که از بستری معتبر کسب در آمد کنید؟

اگر این مطلب را می خوانید مطمئنا تا به حال با مزیت های کسب در آمد اینترنتی برای صاحبان کسب و کار ها آشنا شده اید بنا براین از این موضوع عبور می کنیم و به این می پردازیم که برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید از چه بستر هایی استفاده نمود ؟

کسب درآمد از شبکه های اجتماعی

یکی از بیشترین اشتباهات که برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی دیده می شود، کسب درآمد از شبکه های اجتماعی است. امروزه بسیار دیده می شود که صاحبان کسب و کار ها از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام اقدام به فروش و گذاشتن محصولات و خدمات خود می کنند. اما این اقدامی اشتباه و غیر حرفه ای است که می تواند به بدنه کسب و کار شان ضربه های جبران ناپذیری بزند.

طبق اصول کسب و کار اینترنتی ، شبکه های اجتماعی به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده میشوند و بستر فروش و عرضه خدمات وب سایت ها و فروشگاه اینترنتی و یا اپلیکیشن های موبایل می باشند.

شاید در اینجا برای شما این سوال پیش بیاید که چرا طراحی سایت و یا طراحی فروشگاه اینترنتی یک بستر معتبر برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی می باشد؟ چرا انتخاب شبکه های مجازی به عنوان بستر کسب در آمد یک انتخاب غیر حرفه ای می باشد؟

در ادامه به تعدادی از مشکلات و معایب کسب در آمد از شبکه های اجتماعی می پردازیم:

– عدم ثبات وضعیت شبکه های اجتماعی در کشور
– عدم اعتماد سازی شبکه های اجتماعی برای جذب مشتری
– مجهز نبودن به درگاه پرداخت آنلاین
– عدم داشتن نماد اعتماد الکترونیک
– گرافیک نا مناسب شبکه های اجتماعی برای فروش
– عدم امکان جستجو در لیست کالا
– مجهز نبودن شبکه های مجازی به دسته بندی انواع کالا و خدمات
– و …

عدم ثبات وضعیت شبکه های اجتماعی کشور یک مورد جدی است. اگرچه در حال حاضر بیشتر کاربران اینترنتی در ایران از شبکه پیام رسان اینستاگرام استفاده می کنند، اما پیش از این وایبر پیام رسانی بود که کاربران ایرانی از آن استفاده میکردند. تغییر شبکه پیام رسان محبوب ایرانی ها تنها در یک هفته اتفاق افتاد! بنابراین انتخاب شبکه های اجتماعی به عنوان تنها بستر کسب درآمد اینترنتی بزرگترین ریسکی است که صاحبان کسب و کار ها می توانند انجام دهند.

از طرفی دیگر در سال های اخیر با سو استفاده هایی که افرادی که در این حوزه فعالیت می نمودند، وجود نماد اعتماد الکترونیک و تایید از سوی وزارت صنعت و معدن و تجارت یکی از فاکتور هایی است که برای موفقیت کسب و کار اینترنتی نباید فراموش کرد.

طراحی سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

حوزه  فروش اینترنتی یکی از حوزه های مورد علاقه محققان فضای مجازی است که تحقیقات بسیاری در این حوزه انجام شده است.

شاید برای شما شنیدن این مطلب جدید باشد اما محققان حتی در مورد محل دکمه های CTA و تاثیر رنگ دکمه های CTA بر افزایش نرخ تبدیل تحقیقات انجام داده اند. زمانی که تنها یک دکمه “ثبت سفارش” یا “خرید” می تواند بر روی فروش تاثیر گذار باشد،در نظر بگیرید که انتخاب و طراحی قالب مناسب تا چه اندازه ای می تواند بر روی فروش تاثیر گذار باشد.

 

طراحی فروشگاه اینترنتی                طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

 

چرا باید از بستر کسب و کار اینترنتی معتبری استفاده شود


شاید بخواهید بدانید : معایب اپلیکیشن واسط سفارش غذا