کار با اپلیکیشن را به یک عادت برای کاربران تبدیل کنید

۷ گام برای اینکه به یک عادت برای کاربران خود تبدیل شوید
در طول فرآیند باید دو چالش را پشت سر بگذارید، اولا لازم است با اپلیکیشن خود مشکلات کاربران را برطرف نمایید و ثانیا آنها را متقاعد کنید که اپلیکیشن شما دقیقا همان چیزی است که برای حل مشکلات به آن نیاز دارند.

شناسایی مشکلات و تمایلات کاربران
تمرکز بر تردیدهای کاربران کافی نیستد و باید به ترجیحات و خواسته های آنها نیز توجه کنید و ببینید از چه راهی مایل به برقراری ارتباط با شما هستند؟ در این مرحله باید رویکرد صحیح را پیدا کرده و شیوه و زبان مناسب برای برقراری ارتباط با آنها را تعیین کنید.

امکاناتی برای تسهیل کارهای روزمره به آنها پیشنهاد دهید
شما باید زندگی کاربران را تسهیل ببخشید و کاری کنید که آنها بخواهد به طور مرتب از اپلیکیشن شما استفاده کنند. در ادامه شما را با چندین مثال آشنا خواهیم کرد که در درک بهتر و عمیق تر موضوع کمک میکنند.

اهداف و عملیات اپلیکیشن را مشخص کنید
برای ایجاد یک روتین جدید، باید رفتار کاربران را دنبال کنید و اپلیکیشن را مطابق نیازمندی های آنها بسازید. متمرکز شدن بر روی یک مشکل واحد و حل کردن آن بسیار مهم است، اما روش حل مساله نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. مطمئن شوید که کاربران کل روال را درک میکنند.

ساخت یک اپلیکیشن ساده و قابل درک
حتی اگر اپلیکیشنی بسازید که زندگی کاربران را دگرگون میکند، در صورتی که کاربران در استفاده از آن با مشکل مواجه باشند، به هیچ نتیجه ای نخواهید رسید. اگر در اپلیکیشن شما گم شوند یا بخواهند از همان ابتدا اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار دهند، مطمئنا آنها را از دست داده و زمان و هزینه صرف شده شما نیز بیهوده تلف میشود. یک رابط کاربری بی نقص و قابل درک بسازید و اپلیکیشن را تا حد امکان ساده کنید، زیرا به احتمال زیاد گروه چشمگیری از کاربران شما از نظر اطلاعات فنی آنقدر قوی هم نیستند.

کاربران را تشویق کنید و به آنها جایزه بدهید
برخی از عناصر گیمیفیکیشن این احساس را ایجاد میکنند که کاربران در مسیر درست و صحیح برای دستیابی به هدف قرار گرفته اند. روند پیشرفتشان را نمایش دهید و آنها را قادر سازید تا از هر موفقیتی لذت ببرند. دریافت جایزه های کوچک و کارنستی مجازی برای کاربران لذت بخش است و اپلیکیشن شما را به ابزاری برای استفاده روزمره تبدیل میکنند که کاربران برای حل مشکل خاصی به آن نیاز دارند.

به کاربران فرصت دهید تا خودشان اپلیکیشن شما را تبلیغ کنند
زمانی که در جذب مشتریان وفادار موفق شدید، باید مطمئن شوید که آنها دوستان خود را نیز به صحنه می آورند. کاری کنید که همه جا از اپلیکیشن شما حرف بزنند و در ازای این کار چیزی ارزشمند به آنها هدیه بدهید. حتی اگر کاربران از اپلیکیشن شما رضایت کامل داشته باشند، اما تنها در قبال دریافت چیز ارزشمندی اپلیکیشن را به دوستان خود معرفی میکنند.

ارتباط خود را با کاربران حفظ کرده و کاری کنید همواره اپلیکیشن را به یاد بیاورند

برای ایجاد یک عادت، گاهی اوقات لازم است بر روی عادت های قبلی تکیه کنید. کانالی که تمام کاربران ترجیح میدهند کدام است؟ ایمیل. برخی از آنها مایل به دریافت پوش نوتیفیکیشن هستند و سایرین از طریق شبکه های اجتماعی با شما ارتباط برقرار میکنند، اما ایمیل مارکتینگ یکی از قدرتمندترین متدهاست که به این زودی هم منسوخ نخواهد شد. همه کاربران به طور روزانه ایمیل های خود را چک میکنند تا از آخرین اخبار و پیشنهادات مطلع شوند یا با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنند. منتظر چه هستید؟ برند خود را معرفی کنید و اگر آنها اپلیکیشن شما را نصب کرده اند، دلیل این کار را به آنها یادآوری کنید.