فروشگاه اینترنتی

چرا مردم در فضای آنلاین خرید می‌کنند ؟

خرید آنلاین – رضایت خاطر یکی از مهمترین عوامل است بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته یکی از دلایل اصلی خرید اینترنتی رضایت خاطر افراد می باشد این رضایت خاطر در مواردی نظیر دستیابی راحت به کالاها و توانایی پیدا کردن هر آنچه می خواهند می باشد.

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در رضایت خاطر مشتریان این است که خریداران می توانند در خرید آنلاین از خطرات و زحمات خرید به صورت غیر مجازی(سنتی) مانند حمل کالاها جلوگیری کنند.

در نظر سنجی  که اخیراً صورت گرفته است بسیاری از افراد جلوگیری از رفت و آمد را به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل رغبت برای خرید اینترنتی ذکر کرده اند .در همین

نظر سنجی شخص اظهار داشته که من می توانم راحت در خانه خود بنشینم و جزئیات کالایی را که می خواهم وارد نمایم و مجبور نیستم به دنبال جای پارک بگردم و در صف مغازه ها بایستم.

انتخاب یکی دیگر از عوامل مهم در روی آوردن مردم به خرید اینترنتی، تنوع کالاها در فضای اینترنت می باشد. در نظر سنجی های صورت گرفته افراد انتخاب بیشتر و مقایسه ی قیمت ها را از عوامل اصلی خرید خود در اینترنت ذکر کرده اند.
به خصوص افرادی که در مناطق روستایی و دور افتاده زندگی می کنند و در منطقه خود به یکسری از کالاها دسترسی ندارند، می توانند از طریق خرید اینترنتی و بدون مراجعت به شهر کالا خود را خریداری کرده و آن را در محل زندگی خود دریافت کنند .
مشاهده قیمت های پایین تر به عنوان یک عامل مالی در روی آوردن مردم به خرید اینترنتی بسیار مهم می باشد. در نظر سنجی های صورت گرفته افراد بسیاری دستیابی به قیمت های پایین تر را از دلایل اصلی برای انجام خرید اینترنتی ابراز کرده اند.
اطلاعات و دسترسی جامع به آن در فضای اینترنت از عوامل دیگری است که موجب تشویق افراد به  خرید  از اینترنت می گردد. قسمت اعظم این اطلاعات از راه مقایسه سایت ها برای خریداران فراهم می گردد.

مشاوره رایگان